הבוקר שאחרי

המשפחה: "מקורבי אליאור חן רימו את גדולי ישראל"

חשיפה: המסמך המלא עם חתימות גדולי ישראל בעד אליאור חן. המדובר במכתב תמיכה דרמטי באיש העומד לדין בגין מעשים חמורים ביותר של התעללות בילדים. בחותמים: הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטינמן, הגר"ח קנייבסקי. המשפחה: "הם רימו ללא בושה את גדולי ישראל" (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
חן לצד חתימות הרבנים (פלאש 90)

מהפך דרמטי אתמול ביחס הציבור החרדי לאליאור חן: גדולי ישראל חתמו על מכתב תמיכה חד משמעי באיש, והם קוראים לסייע בידו ומגדירים אותו כ"איש ישר והגון".

המכתב המקורי, אותו אנו חושפים, נוקט באופן חד משמעי צד לטובתו של חן, ולא כפי שפורסם עד כה, כאילו הוא מצדד רק באיסוף כספים למשפחתו הנזקקת. חשיפתו הערב, מעוררת טלטלה אדירה בציבור החרדי.

על פי המכתב, שבסופו של דבר מיועד למען הקמת הקרן הכספית, מדובר באדם צדיק וישר, שכל ימיו עסק בתורה ממש, עד שנתהפך הגלגל ביסורים קשים ומרים, וחייבים להוכיח את צדקתו.

יש לציין, כי מקורביהם של גדולי ישראל עימם שוחחנו הערב, הביעו הפתעה גדולה מקיומו, לאחר שקודם לכן טענו כי למיטב ידיעתם אין מכתב שכזה.

מאוחר יותר, ולנוכח החתימות שנחשפו, טענו הללו כי מדובר בחתימה שהוצאה במרמה, או לחילופין המדובר במסמך מזויף.

תגובת המשפחה שנפגעה

מקורבי המשפחה שילדיה נפגעו על פי החשד מידיו של אליאור חן, ואשר הילד הקטן שבהם עדיין מאושפז במצב של 'צמח', הביעו הערב הלם מהמכתב.

"הם רימו את גדולי ישראל באופן הנקל ביותר. פנו לאנשים שסגורים בד' אמות של תורה, תוך שהם עוקפים את מקורבי הרבנים - שלא ידעו דבר על המכתב. הם הציגו כאילו המדובר במקרה תמים של אדם צדיק וישר, והוציאו את החתימה במרמה", כך אמרו אמש ל'כיכר השבת', הגורמים המטפלים במשפחה שנפגעה.

מה אתם מתכוונים לעשות כעת?

אנו נפנה לרבנים ונציג בפניהם ראיות חותכות וחד משמעיות לגבי מעורבותו האישית של חן בהתעללות החמורה בילדים חסרי הישע, אנו גם נציג את כתביו של חן הגובלים בכפירה ממש. אין לנו ספק כי כאשר גדולי ישראל יווכחו במי המדובר, הם יודיעו מיידית על ביטול חתימתם".

כך או כך, פרשת החתימות שנחשפה הערב לראשונה ב'קול החרדי', כבר מחוללת סערה עזה בציבור, וזאת בעיקר נוכח דברי התמיכה החד משמעיים המופיעים בה.

וזהו נוסח המכתב המלא:

יום שלישי לסדר "ושפטתי בין איש ובין רעהו". ח"י שבט התש"ע

לאחינו בני ישראל די בכל אתר ואתר ה' עליכם

שלום וברכה וכט"ס

קוראים אנו בזאת לכל מי שרוח טהרה בקרבו, לרחם ולעורר רחמי שמים ולהטות שכם לעוסקים במסירות בהקמת קרן לפדיון שבויים, עבור האי גברא יקירא, הר' אליאור חן ני"ו, מתושבי עירנו, אשר כל ימיו עסק בתורה ממש, ביראה ובהרבצת תורה, ואשר נימוק בבית האסורים כבר שנתיים, ונתהפך עליו הגלגל בעינויים קשים ומרים, ולא עוד אלא שמשפחתו רעבים לפת לחם ממש, והיות שאנו מכירים אותו כאיש ישר והגון, מחויבים אנו להוכח צדקתו, ואשר גדולי ישראל אשר שמעו את זעקת ליבו הטהור, נזעקו לעזור ולסייע בכל מילי אשר יואילו להוכיח צדקתו כדי לפדותו מצרת נפשו.

אך כאשר הוצאות לזה, כגון השכרת עורך דין ועוד, עולים הון עתק ואין אנו יכולים לעמוד מנגד בשומענו, בהתחננם על נפשו ונפשות בני ביתו, פונים אנו אל אחינו בני ישראל, שהם רחמנים בני רחמנים, שיקחו חלק במצוות פדיון שבויים ביד רחבה וברוח נדיבה.

וכבר אמרו חז"ל "אם אתה מרחם על שלי, אני מרחם על שלך", ובעל הרחמים יחוס וירחם על המרחמים, ויסיר מהם כל מיני נסיונות של צער ויסורים, וישפיע עליכם שפע טוב ונזכה ב"ב לביאת גואל צדק.

***

גרסת הילדים: הוא שטן בתחפושת של רב

כזכור, עם הסגרתו של אליאור חן לארץ, קיימנו כאן ב'כיכר השבת' ראיון וידאו בלעדי עם הילדים שנפגעו, בו סיפרו הללו בקולם את שעבר עליהם.

אלו, אינם שוכחים את ההתעללות שעברו, הם חיים את הרגעים ההם, מרגישים את הכוויות ואת הצלקות שנותרו על גופם, וכמובן את חסרונה של האם המרצה את עונשה בבית הכלא. "המשפחה כולה נהרסה" הם אמרו וכינו את אליאור חן "שטן בתחפושת של רב".

גם אחיהם הקטן הנמצא במצב של "צמח", אינו מאפשר לשכוח את הזוועה אפילו לרגע. כשערכנו את הראיון - הוא הגיע, ולראשונה מזה שנה וחצי ביקר בביתו, לשם הובל על מיטה מיוחדת שנרכשה עבורו באלפי דולרים. הוא ישב והביט באחיו הצוהלים מסביבו, הביט והמשיך בדממתו.

הילדים הללו, אינם מנותקים מהסביבה. הם שמעו כבר אז את הקולות הטוענים כי אליאור חן חף מפשע, ורותחו מזעם: "הגוף שלנו מלא כוויות וצלקות ממה שהוא עשה, איך ניתן לומר שזה לא קרה. ויש גם השוואה חריפה הרבה יותר: "גם את השואה יש כאלו שמכחישים..."

כשמזכירים את שמו של אליאור חן בקשר המילה "רב", הילדים מתפרצים: "הוא רב? הוא שטן בתחפושת של רב" הם אומרים. בשעות הרבות ששהינו בחברתם, שמענו על סגנון התנהגותו של חן. הם ספרו על הזלזול שלו ברבנים, בפרט ברבני ברסלב כמו הרב ברלנד. את שמו של הרב ברלנד - הם אומרים, היה מזכיר חן בביטול, מלווה בפרצי צחוק.

הם לא סולחים לו, גם לא בעוד 1000 שנה. "אין מחילה למה שהוא עשה למשפחה שלנו" הם אומרים. כל הילדים פצועים, אמא בבית הסוהר. הוא לקח את הבניין שבנינו, את המשפחה, ופירק אותו. אין בעולם הזה עונש מספיק למה שהאיש הזה עשה".

גם מאביו של אליאור חן, זה הטוען שבנו חף מפשע וצדיק, ושהיה מאחל לכולם בן כמותו, לא חוסכים הילדים הללו את "ברכתם": "אם הוא מאחל ככה, אז אני מאחלת לו שבניו יהיו כמו אחי הקטן, זה ששוכב 'צמח' בבית החולים" אומרת הילדה.

אילו היה גורלו של אליאור חן נתון בידי הילדים בהם התעלל, היה גורלו מסתבר, חופף לגורלם בימים בהם היו הם נתונים בידו. "אני הייתי שורף אותו עד שימות, כמו שהוא שרף אותי" אמר האח האחד, והשני הוסיף, "הייתי חותך אותו עם חרב...".

***

לאן זה הולך? מן הסתם בימים הקרובים יעברו שני הצדדים בחצרות הרבנים, יציגו בהרחבה את גרסתם המלאה, בליווי מסמכים מתאימים, וינסו לשכנע את הרבנים כל אחד בצדקת דרכו. הטיעונים ההדדים ימשכו, עד אשר יצליח מי מהצדדים לשכנע בצדקתו.

מה שבטוח הוא, כי לאלו האמונים על ההסברה החרדית בתקשורת הכללית, צפויים ימים קשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר