ימים של הכרעה

חוק הגיוס: הגר"ד בצרי ישתתף בהפגנת הקיצונים

במפלגות החרדיות מגדירים את הימים הקרובים כ"ימים של הכרעה" סביב חוק הגיוס החדש, ומנגד, הקיצוניים נערכים גם להכרעה משלהם ויוזמים הפגנות נגד החוק החדש ונגד גיוס בנות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב דוד בצרי. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

במפלגות החרדיות מגדירים את הימים הקרובים כ"ימים של הכרעה", סביב סוגיית מתווה הגיוס החדש, וחוק הגיוס אותו הם דורשים להעביר בשלוש קריאות, עוד במושב הקיץ הנוכחי.

גם בפלגים הקיצוניים מבינים כי מדובר בימים גורליים, גם לעתידם, שכן, יתכן ונושא הגיוס ירד משולחן הדיונים למשך שנים ארוכות, וזאת במידה והחרדים יקבלו את המתווה - עם שינויים שידרשו - ובג"ץ, כפי הנראה, לא יתערב בחוק המקצועי שהכין משרד הביטחון.

ההפגנה מול ביתו של ח"כ משה גפני (צילום: כיכר השבת)

כחלק מ"המערכה" של 'הפלג הירושלמי' וקהילות נוספות, חלקן ספרדיות, מתארגנים בימים אלו שלל מחאות כנגד הפוליטיקאים החרדים, כדוגמת ההפגנה שהתקיימה אמש (ראשון) מתחת לביתו של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, הפגנה עם לא מעט קריאות קשות כנגדו וכנגד שאר מנהיגי המפלגות החרדיות.

הערב, מתכוונים "הפלגים הקיצוניים" לצאת להפגנה ומחאה ברחבת כיכר השבת שבירושלים. נגד נושא הגיוס ובדגש על גיוס בנות. בין המשתתפים יהיה גם המקובל הגאון רבי דוד בצרי, ראש ישיבת 'השלום', ומי שנחשב לתומך של תנועת ש"ס.

במודעות שנתלו ברחבי ירושלים, נכתב בין היתר: "יהרג ובל יעבור! זו אינה סיסמה אלא הדרך אותה התוו כל גדולי ישראל בעבר ובהוה, מול הגזירה הנוראה והקורעת כל לב, גזירת גיוס הבנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר