חילופי צעקות בישיבת הסיעה

סוער ב'יהדות התורה': 'למה לרוץ ולהרוס ליהדות החרדית?'

'יהדות התורה' התכנסה לישיבת סיעה שהפכה לסוערת במיוחד סביב חוק הגיוס. חילופי צעקות רמות נשמעו מחדר הסיעה, הליטאים התלוננו על החסידים שניסו מנגד להסביר את עמדתם (חרדים, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני, פרוש, מוזס ומקלב (צילום: יונתן זינדל, מרים אלסטר, פלאש 90)

ישיבת סיעה סוערת במיוחד של יהדות התורה נערכה היום (שני) בסוגיית חוק הגיוס כאשר ב'דגל התורה' תקפו את 'אגודת ישראל' על כך שנעשים פעילויות בנושא הרגיש ללא תיאום עימם.

במהלך הישיבה נשמעו צעקות רמות מחדר הדיונים כאשר חברי הכנסת של 'דגל התורה' טענו כי בעניין כה רגיש יש לפעול יחד, במשותף, על מנת להגיע לתוצאה הרצויה מבחינת השמירה על עולם התורה והישיבות.

חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב הביעו כעס על הראיונות של ח"כ מנחם אליעזר מוזס בימים האחרונים בכלי התקשורת בנושא הגיוס. "השתיקה יפה לנושא הזה, מדוע לרוץ ולדבר בראש חוצות ולהרוס ליהדות החרדית?", תהו הח"כים הליטאיים.

מוזס בתגובה הבהיר כי מדובר בעמדת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, וכי הוא עושה את תפקידו נאמנה להסביר את העמדה של גדולי הדור החסידיים לעם ישראל.

"חשוב שכולם יידעו שעולם הישיבות הוא לא תחנת אספקה של בחורים לצה"ל", אמר מוזס והצהיר כי "כשאתם ב'דגל התורה' תקבלו החלטה, תסבירו זאת לכל העולם ואף אחד לא יבוא אליכם בטענות".

במקביל, הביע ח"כ משה גפני דאגה על תלמידי הישיבות שייעצרו חלילה בעשרת ימי תשובה אחרי פקיעת החוק על ידי בג"ץ כשאז הם ייהפכו לעריקים.

"יש לכם פתרון?", שאל גפני את סגן שר החינוך מאיר פרוש.

פרוש השיב כי אחרי פקיעת חוק טל גם היה מצב של אי בהירות במשך שנתיים ולא קרה שום דבר שלילי מכך.

גפני השיב: "אז זו היתה תקופה אחרת לגמרי, היום הם יפעלו אחרת. לא יהיה לבחורי ישיבות מעמד חוקי ואנחנו נכנסים לסיכון גדול ועליכם לתת על כך את הדעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר