במעמד הגרב"ש דויטש

עצרת בלייקווד בעקבות חוק הגיוס: 'מדובר בגזירה אמיתית'

בלייקווד נערכה עצרת על "גזירת הגיוס", הגר"מ קוטלר אמר כי מדובר בגזירה אמיתית - בניגוד לדברי ליצמן, והגרב"ש דויטש הודה על החיזוק מחו"ל • גדולי הרבנים הורו שלא להשתתף בכינוס (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בשעות הלילה (ראשון) התקיימה בהיכל ישיבת ליקווד עצרת בהשתתפות אברכים ותלמידי הישיבה נגד תזכיר חוק הגיוס החדש, בראשותם של ראש הישיבה הגאון רבי מלכיאל קוטלר ושל הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, ממנהיגי 'הפלג הירושלמי'.

במהלך העצרת נשא הגר"מ קוטלר דברים חריפים נגד החוק החדש הכולל בתוכו יעדים וסנקציות.

המודעה על העצרת

ראש ישיבת ליקווד התייחס ברמז עבה לפגישתם של ראשי הישיבות בארה"ב עם סגן השר יעקב ליצמן שהסביר להם כי מדובר ב"פייק גזירה" ואמר כי הוא סבור שמדובר בגזירה אמיתית.

"הנציגים מהארץ אמרו לנו שבחורי ישיבה שמתייצבים בלשכת הגיוס אינם מסתבכים, אבל אנחנו יודעים שזה לא נכון, משום שמאות בחורים שמתייצבים יש להם בעיות רבות והצבא רוצה לגייס אותם", אמר הרב קוטלר.

ראשי הישיבות שהתנגדו לכינוס

הגרב"ש דויטש נאם על חשיבות המערכה והצורך לעמוד על המשמר בעוז, וכן על חשיבות החיזוק הגדול שמקבלים מארצות הגולה מכך שאברכים רבים בליקווד מזדהים עם תושבי ארץ ישראל ונלחמים עימם בגזירות הנוראה, שמרן ראש הישיבה הרב שך הגדירה כ'יהרג ואל יעבור'.

ל"כיכר השבת" נודע כי לקראת הכינוס קדמו חילוקי דעות כאשר חלק מראשי הישיבות בארה"ב כדוגמת הגאון רבי ירוחם אולשין והגאון רבי שמואל קמינצקי הורו לתלמידיהם שלא ליטול חלק בעצרת משום שמדובר בכינוס המזוהה עם הפלג הירושלמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר