מתווה הגיוס

"נשיא המועצת לא זקוק לעצות, זעקות והפגנות"

מזכיר סיעת ש"ס אשר מדינה התייחס לחוק הגיוס החדש והדיונים במעונו של נשיא המועצת ראש הישיבה הגר"ש כהן: "אין הוא זקוק לעצות והארות, זעקות והפגנות" (חדשות חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הישיבה הגר"ש כהן (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

מזכיר סיעת ש"ס, אשר מדינה, התייחס הבוקר (חמישי) לסערה סביב חוק הגיוס והפגנת רבנים ספרדים בציונו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל: "ראש הישיבה הגר"ש כהן לא זקוק לעצות, זעקות והפגנות".

בטור ב'הדרך' התייחס מדינה לדיונים סביב חוק הגיוס החדש וכתב: "בצוק העיתים הזה, כאשר על הפרק עומד החוק להסדרת מעמדם של בני הישיבות, נכנס ראש הישיבה שליט"א לעובי הקורה, בדיונים ארוכים והתייעצויות ממושכות עם כל הנוגעים בדבר, בכדי להכריע ולהורות את הדרך. כל הפרטים והסעיפים נהירים לפניו כספר פתוח.

"אין הוא זקוק לעצות והארות או לזעקות והפגנות. איש אינו יכול לטעון כי מישהו חרד למעמדם של בני הישיבות יותר ממנו, זקן ראשי הישיבות המרביץ תורה לעדרים זה למעלה מ-65 שנים, שיצק מים על ידי חכמי ומצוקי ארץ מדורות הקודמים".

"אלא שלהבדיל מאחרים" מוסיף מדינה: "האחריות הכבדה לעולם התורה מוטלת עליו. מאות המוסדות, הישיבות והת"תים המהווים את רוב מניין ובניין של עולם התורה נמצאים תחת הנהגתו ומצפים למוצא פיו. הוא חי אותם בכל ימות השנה. שאלות קיומם, החזקתם ומצוקותיהם מוזרמות אל שולחנו תדיר.

"הוא זה שרואה את התמונה כולה, הוא זה שקיבל את שרביט ההנהגה, והוא הזוכה לסייעתא דשמיא מיוחדת להנחותם בדרך".

"לכן" מסכם מדינה: "כיהודים מאמינים בני מאמינים, עלינו לקיים את דבר הציווי "ובאת אל הכהן אשר יהיה בימים ההם". להחזיק חזק בעץ החיים של הנהגת הדור אל מול הרוחות המתעתעות. למלא את ליבנו באמונת חכמים טהורה, מתוך הבנה עמוקה כי הם אלו שנבחרו להעביר את המסורה מדור לדור.

"רק עליהם מוטל משא הדור כולו, רק להם הראייה החדה והבהירה הצופה למרחוק, ורק להם ההכוונה השמימית המיוחדת. וכשיביעו את דעתם וימסרו את הכרעתם, נדע באמת ובתמים וללא שום פקפוק, כי זו דעת התורה האמתית. נציית אליה מתוך חדוות מצוות "ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך" ונהיה סמוכים בהבטחת חז"ל "כל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר