"אל על 2" • חשיפה

יוזמה חרדית לחרם חברות: 'מתייצבות לצד ארגוני התועבה'

עשרות חברות ישראליות, מהמובילות במשק, שהודיעו לאחרונה כי יצטרפו בצורה זו או אחרת למאבק ארגוני התועבה על רקע חוק הפונדקאות, נמצאות בסכנת חרם חרדי חדש • חשיפה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חלק מהחברות (צילומים: ליאור מזרחי, אבי דישי, מרים אלסטר, נתי שוחט, ומשה שי - פלאש 90, וישראכרט - אתר רשמי)

חשיפה: בימים אלו העלו עסקנים חרדים יוזמה להחרמת חברות שגיבו את מאבק ארגוני התועבה בנושא חוק הפונדקאות.

לדברי אישי חינוך, מדובר בחברות מסחריות שבחלקן מתפרנסות מהציבור החרדי, וכעת עושות סיבוב על גבו ופוגעים בגסות ברגשותיהם של רבבות שומרי מסורת. כפי שדווח בכלי התקשורת, בכוונת חלק מהחברות אף להעניק יום חופש לעובדיהם שיבקשו זאת ביום ראשון הקרוב, על רקע המאבק המדובר.

מדובר בלא מעט חברות, חלקן מובילות בתחומן, שהודיעו לאחרונה על הצטרפותן למאבק בכך שיאפשרו לעובדיהן להיעדר או להחסיר מהעבודה, ביניהן קבוצת סלקום, שופרסל, ישראכרט, קסטרו, ישראייר, משרדי הפרסום מקאן וגיתם; פרוקטור אנד גמבל, חברת מטב דש, סודה-סטרים וחברת האופנה קום איל פו.

"את תשעה באב אף אחד לא זוכר", אומר ל'כיכר השבת' בכעס אחד מיוזמי החרם, "אבל בשביל איזה מאבק של אנשים בעייתיים - כולם מתגייסים".

לדבריו, "כולם זוכרים מה עשה החרם החרדי לחברת אל על לפני 12 שנה, איך שרק לאחר שספגה הפסדים כספיים עצומים בגל חילולי השבת, היא הגיע להסדר שהוסכם על הרבנים. רוצים שידור חוזר של זה? אני לא מבין...".

עסקן אחר, המעורב ביוזמה זו מוסיף: "מי שיתייצב לצד ארגוני התועבה, שיידע שישלם על כך מחיר. הציבור החרדי לא יוותר ויגיש את הלחי השניה. מי שיתמוך בהם, יפסיד אותנו", אומרים העסקנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר