'דגל' נגד ליצמן

המתיחות בעיר חיפה - לשיא: ערוכים לפילוג גם במועצה

בעקבות הודעתו הרשמית של ליצמן, שנחשפה ב'כיכר השבת', על תמיכה ביהב לראשות העיר, בוחרים בדגל התורה להוריד את הכפפות ולאיים בהיפרדות מגור גם למועצה, ובחינת חבירות חדשות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליצמן ואנשיו עם יהב. ארכיון (באדיבות המצלם)

בעקבות הדיווח בסוף השבוע האחרון ב'כיכר השבת', על פיו סגן השר ליצמן יכריז בקרוב על תמיכה ביהב, יוצא יו"ר שס"ג בחיפה מיכי אלפר, על דעת רבני והנהלת דגל התורה, במתקפה חזיתית נגד ליצמן, ומציב את הפילוג בין הסיעות החרדיות גם במועצה, כאופציה ממשית.

• פילוג חרדי בחיפה: ליצמן הכריז על תמיכה ביונה יהב

לדברי אלפר, "ליצמן יהיה אחראי לפילוג הרשימה המאוחדת בבירת הצפון", זאת משום שתמיכה חרדית למועמד לראשות העיר שלא באופן מתואם בין כולם, "איננו בהתאם לאינטרס של תושבי חיפה החרדים".

"כל הבעת תמיכה במי שאחראי לרמיסת השבת והסטטוס קוו בעיר, ונודע ביחסו המחפיר לאוכלוסייה החרדית ולמוסדות התורה והחינוך - מובילה ואחראית לפילוג הרשימה המאוחדת", אומר אלפר.

כאמור, משמעות ההצהרה היא ריצה נפרדת של דגל התורה מאגודת ישראל, כאשר ברקע מרחפות אופציות ריאליות לחבירה לש"ס, לחסידות בעלזא ולקבוצות חסידיות נוספות ששואפות להחליף את הראש המכהן יונה יהב.

דברים אלו מצטרפים לדברים שאמר בסוף השבוע גורם בכיר בדגל התורה הארצית, והגיעו לידי 'כיכר השבת', לפיהם "כל צעד עצמאי של ליצמן, ובודאי תמיכה מבישה במי שיחסו המחפיר לחרדים הפך לשם דבר ארצי, מוביל לריצה נפרדת בחיפה. ליצמן יואשם בריסוק כל שנותר מהמרקם החיפאי, ממנו הפקיע לחלוטין את מושג האחדות ושיתוף הפעולה".

גורמים בדגל התורה בחיפה אמרו עוד בימים האחרונים, כי "המפלגה ערוכה לכל תרחיש. בניגוד לליצמן, אנו עוד שייכים לאלו שרואים באחדות ערך, ועל כן כמובן יש רצון בסיסי ומעבר להמשיך רשימה משותפת של כל החזית החרדית - אבל הכדור אצל ליצמן".

במסרים, שאף הועברו ישירות לסגן השר ליצמן, נאמר עוד, כי "כל תמיכה ללא תיאום מראש, ובוודאי במועמד שהיסב נזק וסבל בלתי ישוער לתושבי חיפה ולציבור החרדי, מהווה הלכה למעשה פירוק כל שנותר מאותה אחדות - שיש שכנראה מרגישים שלא כרסמו בה מספיק".

"למען הסר כל ספק וטענות, מוטב כי מכלול המשמעויות לצעדים מהסוג הנ"ל יינתנו בפומבי כבר בשלב הזה: אנו ערוכים לחלוטין לריצה עצמאית, וכמו כן לשיתוף פעולה נרחב עם מכלול קבוצות חרדיות נוספות ומשמעותיות. אין לנו ממה לחשוש בכל קונסטלציה", חורצים ב'דגל' המקומית והארצית.

במקביל, ראש העיר יונה יהב - עילת המתיחות - ביקר בסוף השבוע בבית האדמו"ר מנדבורנא חיפה, ובסביבתו של הראשון אף טוענים כי הוא כבר זכה להבטחה מבית האדמו"ר לתמיכה בו לראשות העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר