כך פסק הרב אלישיב

מחאת השבת בבני ברק: בטאוני 'אגודה' במתקפה נגד 'דגל'

בעיריית בני ברק מציינים כי המחאה פעלה והחברה נמנעה לעבוד על-גבי הקרקע • בטאוני 'אגודת ישראל' במתקפה נגד 'דגל' על אי השתתפותה במחאה עם פסקי הלכה מהגרי"ש אלישיב (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
המחאה (צילום: דוברות המשטרה)


במהלך חג הסוכות היה נדמה לעוברים ושבים ליד שטח העבודות לכריית הרכבת הקלה בתחומי העיר בני ברק כי במקום לא מתקיימות עבודות לאחר שבמקום נראה מאבטח אחד בלבד.

עדי ראיה אמרו ל"כיכר השבת" כי "על פני הקרקע לא היו רכבים שנסעו בשבת, כפי שהיה בכל השבתות האחרונות. היה נראה שיש רק מאבטח גוי שצעד במקום לשמירה על הציוד".

ל"כיכר השבת" נודע כי בחברה ככל הנראה הקפידו שלא לעבוד על גבי הקרקע ולהתמקד בעבודה מתחת לפני הקרקע ועם פועלים סינים בלבד, כדי לייצר מצב של שמירה על הסיכומים המוקדמים ואולי כדי לא לעורר זעם נוסף על העבודות.

בעיריית בני ברק מציינים בסיפוק את העובדה כי ישנה הפחתה בהיקף העבודות ואומרים כי "מדובר בניצחון של רב העיר הגרמי"ל לנדא והצלחה למחאה הגדולה על פני רחוב ז'בוטינסקי על ידי הציבור החסידי וחלק מהציבור הליטאי".

בנתיים, בטאוני 'אגודת ישראל', 'המודיע' ו'המבשר', יוצאים הבוקר למתקפה נגד 'דגל התורה' על אי השתתפותה במחאה בליל שבת, צעד שהפחית באופן ניכר את כמות המשתתפים, זאת לאחר שבין הטענות שהועלו היה כי המחאה עצמה גורמת לחילול שבת.

הבטאונים מצטטים פסקי הלכה של מרנן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל הגרי"ש אלישיב זצ"ל, לפיהם יש חובה להפגין נגד חילולי שבת "ואין לחשוש שנגרם בשל כך חילול שבת".

בעיתונים נכתב כי "במכתבו הנחרץ של עמוד ההוראה מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, בנוגע למטרת ומהות ההפגנות למען שמירת השבת בארץ הקודש, הוא חרט בעטו כי 'המטרה של ההפגנות היא לעצור את מגיפת התפשטות הריסת השבת, וזה מה שנשאר בידי יראי ד' החרדים על דברו, למחות ולהפגין בעד קדושת השבת'".

העיתונים מציינים כי מרן הגרי"ש זצ"ל התייחס גם לטענות שההפגנות גורמות לחילול שבת של כוחות המשטרה, ומצטטים מכתב שכתב בעניין בעקבות הפגנות השבת בפתח תקווה בשנת תשמ"ו. "ומ"ש כת"ר שע"י ההפגנות אנו גורמים חילול שבת. עי' שו"ת מהרי"ל דיסקין ז"ל בקו"א סי' קמ"ה, שאין לחוש לזה, ואכמ"ל".

בהמשך הם מצטטים מכתב נוסף של מרן הגרי"ש אלישיב עליו חתם גם הגרש"ז אוירבך, בקריאה לציבור בירושלים להתאסף לתפילת מוסף של שבת ברחובה של עיר כדי להכריז שלא ניתן לחלל את השבת.

בעיתונים מציינים עוד כי לקראת העצרת שהתקיימה בליל שבת, סיכם ראש העיר חנוך זייברט עם המשטרה כי שוטרים לא יתפרסו בציר העצרת והמשטרה נענתה לכך והדירה אתר גליה מנקודות ההתאספות של המתפללים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר