קרב אשקלון

מתכוננים למאבק: חסימת כבישים וגיוס חסר-תקדים

ב´אתרא קדישא´ לא מבזבזים זמן: שעות אחדות לאחר שראש הממשלה הודיע כי הקברים סמוך לבית-החולים ברזילאי יוזזו ממקומם, פעילי הארגון מגבשים דרכי מחאה. בתוכנית: גיוס מאות מתנדבים חדשים, הסעות מאורגנות מכמה מוקדים חרדיים וחסימת כבישים. דיווח (חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
ארכיון (פלאש 90)

שעות אחדות לאחר שראש-הממשלה בנימין נתניהו, הודיע לסגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, כי חדר המיון באשקלון ייבנה והקברים יועברו למקום אחר, התאספו קמבצ"י 'אתרא קדישא' לישיבה מיוחדת, כדי לאסוף את השברים ולגבש דרכי מאבק.

לפי התוכנית שנחשפה אמש, פעילי 'אתרא קדישא' מתחייבים לגייס מאות מתנדבים חדשים. יחד איתם, יתייצבו וותיקי הארגון באתר הבנייה וימנעו בגופם את העברת הקברים.

הפעילים כולם התבקשו להעביר את פרטיהם האישיים כדי שיהיה ניתן לעדכן אותם במתרחש, ולהקפיץ אותם לזירת החפירות כשיהיה צורך בכך.

עשרות אוטובוסים צפויים לצאת מכמה קהילות חרדיות מרכזיות ברחבי הארץ, עם פתיחת המאבק בפועל. הסעות תצאנה מירושלים, בני ברק, בית שמש, אלעד ומערים נוספות. ב'אתרא קדישא' מקווים לקבל תמיכה חרדית גם מקהילות חרדיות נידחות יחסית, ואפילו מצפון הארץ.

בנוסף, בארגון מבטיחים להחריף את המאבק בבוא העת ואף לחסום כבישים.

אתמול, שעות אחדות לאחר הודעת ראש-הממשלה בנימין נתניהו, אמרו העסקנים ל'כיכר השבת': "אנחנו נערכים למלחמה של ממש על הקברים. נעמוד שם יום-יום ולא ניתן לדחפורים לבצע את פעולותם".

בשבוע שעבר, התייחס יעקב ליצמן לפרשה באירוע שנערך בירושלים. "יש הרבה סימני שאלה בכל מערכת ההסתה בשבועות האחרונים", אמר ליצמן. "אבל יש לי שאלה אחת, שהיא הכי ברורה לי: מה שהיה טוב לממשלת אולמרט, בסוף 2008, לא טוב בשביל ליצמן, שנה וחצי לאחר-מכן. אותה החלטה, אותו מקום, בלי שום שינוי", הוא שאל.

"אני ממוצא פולין, הורי מפולין, ניצולי שואה. באחד מביקוריי שם, ביקרתי בבית-קברות ענק. מסביב לבית-הקברות יש בניינים רבי-קומות, עשרים-שלושים. כולם עומדים ממש בסמיכות לבית-הקברות ואנחנו נלחמים בעשר אצבעות שהם לא יעבירו את הקברים. אנחנו אומרים להם שזה אסור.

"למה, שכאן, אנחנו מעבירים קברים של גויים, ישתקו לנו? הרי שם היהודים זה מיעוט. האם מישהו רוצה שיעבירו את הקבר של סבתא שלו במרוקו, או בפולין? אף-אחד לא רוצה. לכן זה לא עניין קבר של יהודים, או קבר של לא-יהודים - ובפרט שיש לנו פיתרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות