דעה: בלתי-נתפס: גויים חשובים ממתנחלים?

כשפינו את הקברים מגוש-קטיף, לא שמענו שום זעקה מנציגנו. אבל עכשיו, הם החליטו למנוע פינוי קברי גויים. ההשפלה, סגירת מעגל (דעה)

הרב יעקב בלוי | כיכר השבת |
קברי אחינו מגוש-קטיף (HNN)

הכלבים גמרו לנבוח, השיירה עוברת. אמש הודיע רה"מ בנימין נתניהו על החלטתו הסופית שלא לפנות את הקברים העתיקים באשקלון, העצמות שהוכרו סופית כקברי פגאנים עתיקים.

ח"כ ליצמן לא שותק, המערכה על כבודו [המת...] מבחינתו רק החלה, הטיעונים רבים ומגוונים, מכבוד המת ועד חירות הנפש.

אולם מה שלא תטען, דבר אחד, ח"כ ליצמן, שכחת. ולא רק אתה, גם כמה מחבריך לסיעה.

לעולם לא ימחה מזכרוני היאך נמנעת בהצבעה על פינוי קברי אחינו המתנחלים בגוש-קטיף, אז, כאשר בהנפת ידך היה תלוי הדבר, העדפת לשכוח מטיעוניך הצדקניים.

וכי אז לא היה כבוד המת חשוב בעינך? הרי במקרה הנורא ההוא אפילו פיקוח נפש לא היווה טיעון.

כשהתפרסם הסרטון בו נראו הח"ק הצבאית כשהם מפנים בחיוך ובשויון נפש את עצמות הנפטרים, אותם אחים שהקריבו נפשם למען בטחון המדינה, בגסות כביכול העבירו תערוכת שיש עתיקה, שתקת!

שמעתי אותך אמש בראיון מסביר בהתלהבות, 'גם קברי גוים לא ראוי לפנות', 'גם לעצמות גוים מגיע כבוד אחרון', זלזול בכבוד המת הוא קונצנזוס מקודש, זעקת.

לא. אינני מתנחל, אני בסה"כ חרדי פשוט מב"ב שחושב לעצמו בקול, איככה נהיו קברי אחינו יותר גרועים מקברי גוים פגאנים מנוחתם בטח בגיהנום עידן ועידנים.

מתעצמת לה הקושיה, למה לא הנחת את כובד משקלך כאשר באמת היה נדרש ובקלות יחסית יוצא הית בכבוד גדול.

ח"כ ליצמן, ושאר החכ"ים ביהדות התורה, תקדישו עוד בדיל של מחשבה, רגע לפני שאתם מסבירים על כבוד המת וכבודם של מתים-גוים, זה הזמן לבקש מחילה מגופותיהם של אחיכם האמיתיים, קברי אחינו שללא ספק היה ראוי שלא לפנותם. והתעלמת.

איני יודע חשבונות שמים, אך מן הסתם לא ארחיק לכת אם אעז לומר, יש מי שרואה ומי שזוכר, מי שלא נלחם על כבוד המת כשנצרך, יקבל בסוף היום כשהגלגל חוזר את היפך הכבוד באותו נושא בדיוק.

ההשפלה שחווינו קבל עם ועדה, מול כל המדינה, זוהי מידה כנגד מידה. השפלת כבוד המת חוזרת בביזיון לאומי בנושא כבוד המת.

נכון, ההשפלה צורבת, אך זהו אפס אפסים לעומת התחושה הנוראה לראות את יקירינו שהובאו למנוחת עולמים בביזיון שכזה, כאשר היה מי מנציגנו שיכלו למנוע זאת.

יש דין ויש דין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות