טור דעה

שמחת הבחירות בסמינר: הריקוד שהחיה את נפשי // הרב רונן רוזנפלד

"כן פוליטיקה, לא פוליטיקה - זה לא הסיפור. השמחה של התלמידות מניצחונם של גדולי ישראל, כפשוטו ממש, זהו החינוך המופלא ביותר. והלוואי ונזכה, כמוהן" • הרב רוזנפלד מרוצה מכן, בנות 'הסמינר החדש' (טור דעה)

הרב רונן רוזנפלד | כיכר השבת |
מתוך הריקודים בסמינר (באדיבות המצלמת)

התיעוד של מאות תלמידות 'הסמינר החדש' בירושלים, שפורסם ב"כיכר השבת", כשהן שרות ורוקדות בהתלהבות גדולה בבוקר שאחרי ניצחונו של משה ליאון בבחירות לראשות העיר ירושלים, הוא נקודת האור בכל הרפש, הסחי והמיאוס שזימנו לנו הבחירות האחרונות.

כולנו, כל יהודי חרדי באשר הוא, גדל והתחנך על חובת הציות לגדולי ישראל. "אפילו יאמרו לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין", כפשוטו. אייי אני רואה שזה ימין?! אבל אם גדול הדור אומר לי שזה שמאל - זה שמאל. לא מתווכח.

מחד, זה לא קל. מאידך, אין מושלם מזה.

הרי כולנו "בעלי דעה", חשובים כאלה, יודעים לנתח כל דבר, מבינים ובעלי עמדה בכל נושא שיחה שהוא. ובכל-זאת, כשמנגד ניצבת לה דעת תורה, אנחנו מתבטלים. גם אם לפני רגע תקפנו בעוז את הצד שכנגד, ברגע שיוצאת ההוראה של גדול הדור, אנחנו מתאפסים. נהיים אפסים אל מול התורה הקדושה, דעתה והוראתה המסורה לנו על ידי רבותינו.

הבחירות האחרונות היו גדושות במחלוקת, לשון הרע, שנאה ורכילות. הכל בכל מכל כל. כולם נגד כולם, כמעט. החברים בעיר זו רבו בעיר אחרת, והידידים מעיר פלונית התעמתו בעיר אלמונית, וכן הלאה.

לצד זה, כולם ידעו להביע דעה האם ועד כמה הציבור החרדי עדיין ממושמע לגדולי ומאורי הדור, לרבנים ולמנהיגים. עד לרגע זה מהדהדת באוזניי זעקתו הנרגשת של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי - שאין שני לו בדורנו - בה השיב מעומק לבו הטהור לאותם מלעיזים: "גדולי ישראל הם מנהיגים. לא מונהגים!!!".

ואכן, תוצאות הבחירות טפחו על פניהם של הפרשנים מטעם ושל עיתונאי הוואטסאפ ונייעסני השטיבלאך, כשהוכיחו שרוב מוחלט מבין בניו של הציבור החרדי, ליטאים כחסידים וספרדים כליטאים, התייצבו כמונהגים, בעוז ובחדווה, בשליחות הקודש, לקיים את הוראתם של המנהיגים.

כך בנות 'הסמינר החדש' חגגו את הניצחון (באדיבות המצלמת)

ואז, או-אז, בא לו התיעוד מ'הסמינר החדש', כמים קרים על נפש עייפה. אם תוצאות הבחירות לא הספיקו לנו; אם מאמרי השטנה בביטאונים עדיין לא נעלמו מהנוף; אם אי אלו פרשנים עדיין מחשבנים למה פלוני זכה ומה היו סיכוייו של אלמוני לזכות אם רק היה קורה מה שלא קרה - או אז, נחת עלינו כמו טל משמים, סרטון ההרקדה בסמינר.

ולמה הוא כל כך מחייה את הנפש? כי הוא כל מה שטוב בציבור החרדי. החינוך לציות לגדולי ישראל והשמחה בניצחונה של התורה, הכל מתקפל לדקה ומשהו של סרטון מטושטש, שמוכיח יותר מכל כי שיטת החינוך החרדית עדיין עובדת ונכונה, עדיין מחלחלת ומצליחה - גם אם השוליים התרחבו להם קמעא.

כן פוליטיקה, לא פוליטיקה - זה לא הסיפור. השמחה של הבנות מניצחונם של גדולי ישראל, כפשוטו ממש, זהו החינוך המופלא ביותר. והלוואי ונזכה, כמוהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר