לקראת פינוי בית הכנסת

ב'פלג' נערכים לקרב; מאחורי הקלעים - מגעים לפינוי מרצון

ב'פלג הירושלמי' נערכים לקרב נגד פינוי בית הכנסת אך מאחורי הקלעים ישנם מגעים בין ראש העיר לרבני 'הפלג' על פינוי מרצון וכן הוחלפו מסרים בין הגיסים - הגר"י זילברשטיין והגר"ע אוירבך (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"א דויטש, הגר"י זילברשטיין, הגר"ע אוירבך ורובינשטיין (צילומים: באדיבות המצלם, שוקי לרר)

פרסום ראשון: לפני כחודש, נחשף לראשונה ב'כיכר השבת' על כוונת עיריית בני ברק לפנות את בית הכנסת של 'הפלג הירושלמי', "דרכי שמואל", בקריית הרצוג לאחר שהוצב על שטח ירוק, ומאז הנושא לא יורד מסדר היום.

ב'פלג' האשימו כי העירייה מפנה רק את בית הכנסת שלהם בעוד בתי כנסת אחרים, כאלה אף באותו מתחם, לא יפונו. מנגד, טענו בעירייה כי בית הכנסת של 'הפלג' הוא רק אחד מתוך שמונה בתי כנסת שנבנו בחודשים האחרונים, בתקופת הבחירות, על שטחים ירוקים שנגזלו מהציבור ובהוראת ראש העיר אברהם רובינשטיין - כולם יפונו, כאשר עד כה פונו כבר ארבעה בתי כנסת.

בנתיים, ב'פלג' נערכים להילחם על פינוי בית הכנסת ומפעילים מערך גדול של פעילים, השוהים בבית הכנסת 24 שעות ביממה. בנוסף, הקימו ב'פלג' חפ"ק של ממש, הכולל מוקד הזנקת פעילים ומפות של האזור וזאת כדי לתת מענה מיידי, ברגע שיחל הפינוי. גורמים ב'פלג הירושלמי' מדווחים כי יש 2,000 איש שמוכנים להגיע בכל רגע לבית הכנסת כדי למנוע את פינויו בכוח.

לטענתם, הסימנים בשטח מראים על פינוי קרוב - אם לא הלילה אז בימים הקרובים. הבוקר (שלישי), הגיעו בכירי מרחב דן של המשטרה לסיור בשטח המיועד להריסה, הן בבית הכנסת של 'הפלג' והן בבתי הכנסת הנוספים.

אולם למרות הפרסומים השונים והצהרת הכוונות, ל'כיכר השבת' נודע כי מאחורי הקלעים מתנהל משא ומתן בין ראש העיר אברהם רובינשטיין למנהיגי 'הפלג הירושלמי', שפרטיו נחשפים לראשונה.

בשבוע שעבר הגיע ראש העיר אברהם רובינשטיין לביתו של הגאון רבי אשר דויטש, ממנהיגי 'הפלג הירושלמי', לדון בפינוי בית הכנסת והציע מתווה הכולל פינוי מרצון והקצאה של בית כנסת במרחק לא רב מבית הכנסת שיפונה.

לאחר הביקור בבית הגר"א דויטש, מי שמונה לשמש כמתווך הוא איש העסקים מנחם כרמל, שנפגש עם ראש העיר ועם ראשי לשכתו.

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי המשא ומתן עדיין מתנהל וישנו סיכוי לא מבוטל כי יושג הסכם של פינוי מרצון בתנאים מסוימים.

כזכור וכפי שנחשף ב"כיכר השבת", מנהיגי 'הפלג הירושלמי', הגאון רבי צבי פרידמן והגאון רבי אשר דויטש, נפגשו ביום שישי להתייעצות בנושא פינוי בית הכנסת. הגר"א דויטש הגיע בחשאי ל'שטיבל' של גור בשכונת אור החיים בבני ברק - מקום לימודו הקבוע של הגר"צ פרידמן, שם ישבו במשך שעה ארוכה ב'בית שני'.

עוד נודע ל'כיכר השבת' על חילופי מסרים בין שני הגיסים - מחד, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', ומאידך, הגאון רבי עזריאל אוירבך, חבר המועצת של 'הפלג'.

מי שיזם את הפניה הוא הגר"ע אוירבך שביקש מגיסו הגר"י זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן, באמצעות שליח, לדבר על ליבו של אברהם רובינשטיין להגיע להסכמות.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בית הכנסת 'דרכי שמואל' של 'הפלג ירושלמי', הוא לא בית הכנסת היחיד שצפוי להתפנות, מאז כניסת אברהם רובינשטיין לתפקידו פונו ארבעה בתי כנסת בעיר שנבנו על שטחים ירוקים, וישנם עוד שלושה בתי כנסת שעומדים לפינוי בהם בתי כנסת של קהילות בעלזא ודגל התורה, מה שמוכיח כי לא מדובר ברדיפה כלפי 'הפלג'. יצוין כי גם הקהילות הנוספות במשא ומתן על פינוי מרצון, כפי שנהגו בבתי הכנסת שכבר פונו.

גורמים בעיריית בני ברק מבהירים בשיחה עם 'כיכר' כי "אין המדובר במלחמה נגד פלג כזה או אחר. ראש העיר פועל לעשות סדר ומבקש להעתיק את המבנים הבלתי חוקיים שנבנו בשטחים ירוקים. לכל הקהילות מגיעה הקצאה, אולם הכל צריך להיעשות בצורה מסודרת וחוקית".

יצוין כי ראש העיר אברהם רובינשטיין שוהה בימים אלו בעיר אילת, בוועידת הנדל"ן השנתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר