גם אחיה חולים

הפעוטה שחלתה בחצבת ולקתה בדלקת קרום המוח - ממשפחה חרדית

הפעוטה שאושפזה היום בטיפול נמרץ במצב קשה בעקבות סיבוך של חצבת ודלקת קרום המוח, היא בת למשפחה חרדית, שנדבקה עם 2 אחיה במחלה במהלך אירוע בירושלים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בטבת תשע"ט | 12.12.18
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בבית החולים 'העמק' שבעפולה נלחמו היום (רביעי) הרופאים על חייה של פעוטה בת שנה ושבעה חודשים שלקתה במחלת החצבת, לאחר שזו הסתבכה לדלקת קרום המוח ומצבה הוגדר בעקבות כך כקשה מאוד.

ל"כיכר השבת" נודע, כי מדובר בבת משפחה מהקהילה החרדית במגדל העמק. כמו כן, גם אחיה ואחותה נדבקו בנגיף המסוכן שמתפשט לאחרונה במהירות ברחבי ישראל.

מתברר, כי בני המשפחה הגיעו במהלך חג החנוכה לאירוע משפחתי בירושלים, שם שהה ללא ידיעתם חולה חצבת והדביק את הילדים. יודגש, כי הילדים לא חוסנו מפני חצבת, לא מטעמים אידיאולוגיים, אלא משום שההורים לדבריהם "עוד לא הגיעו לזה".

לאחר שההורים פנו למרפאה קופת החולים בעיר, נשלח לביתם צוות רפואי כדי שיאבחן את מצבם של הילדים ללא שאלו יסכנו את שאר הנוכחים במרפאה.

ואכן, הרופאה שהגיעה לבית ראתה שישנם במקום שלושה ילדים החולים בחצבת, כשאחת מהן - תינוקת בת שנה וארבעה חודשים - שרויה במצב אפאטי.

בעקבות כך הוזעק מיד אמבולנס של מד"א, שפינה את הפעוטה לבית החולים 'העמק' כשהיא במצב קשה מאוד. בהגיעה לביה"ח, היא אובחנה עם סימנים קליניים לדלקת קרום המוח ולדלקת ריאות, ועם 'כשל רב-מערכתי' הנובע מזיהום חמור - כך לדברי ד"ר גלעד חן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בילדים.

דבריו של הרופא (צילום: דוברות בית החולים העמק)

הד"ר הוסיף ועדכן, כי התינוקת החולה הוכנסה מיד ל'חדר הלם' בבית החולים, ובמשך שעתיים הרופאים נלחמו על חייה עד שהצליחו לייצב את מצבה הרפואי, משם היא הועברה למחלקת טיפול נמרץ ילדים להמשך טיפול.

המקרה הזה, סיכם הרופא, "כל כך מדגיש את החשיבות שיש בלחסן את התינוקות מיד עם הגיעם לגיל שנה" - הגיל בו אפשר לראשונה להזריק את החיסון נגד חצבת.

כזכור, מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו לאחרונה עלה, כי בין הערים שבהן נרשם מספר גבוה של חולים בחצבת, מככבות הערים החרדיות, כשבין היתר הסיבה לכך היא שחלק גדול מהנדבקים (כמחצית) הם ילדים - שמספרם גדול מאוד בקרב הציבור החרדי, חלקם מתחת לגיל שנה; הגיל בו אפשר להתחסן לראשונה כנגד המחלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר