פינוי בית הכנסת

הגבאי מבהיר: "כרגע, מבחינתנו הכל נמשך כרגיל"

בעקבות הדיווח ב"כיכר השבת" על גיבוש הבנות בין עיריית ב"ב לעסקני 'הפלג', לפינוי בית הכנסת שלהם בהסכמה, מבהיר אחד הגבאים כי "מבחינתנו הכל נמשך כרגיל". צפו בדבריו (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ההבהרה של הגבאי (באדיבות המצלם)

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" כי התגבשו הבנות בין עיריית בני ברק לעסקני 'הפלג הירושלמי', לפינוי בית הכנסת "דרכי שמואל" בקריית הרצוג, בהסכמה, מבהיר אחד הגבאים כי "אין שום הבנה ומבחינתנו הכל נמשך כרגיל".

בסרטון וידאו מיוחד שצילם דוד רוזנר, מגבאי בית הכנסת, הוא אומר כי "שמעתי שיש ספינים בתקשורת כביכול הגיעו איתנו להסכמים או הבנות. אני בא להבהיר פה, שאצלנו, בניגוד למפלגות אחרות רק הרבנים קובעים, וכרגע - נכון ליום חמישי בשעה 17:00, אין שום הסכם או הבנה, ומבחינתנו הכל נמשך כרגיל".

"אני קורא לכולם לבוא ולהמשיך לשמור על בית הכנסת מפני ההחרבה", קורא הגבאי ומציין כי "כל מיני פעולות שנעשו היום מצד העירייה, אין לזה שום קשר אלינו".

לדבריו: "אם הרבנים יורו לנו שיש הסכם שמקובל עליהם, אנחנו נעשה בדיוק כפי שיורו לנו, אבל כרגע אין שום הסכם".

כזכור, מוקדם יותר נחשף ב"כיכר השבת" כי עיריית בני ברק ועסקני 'הפלג' הגיעו להבנות כי בית הכנסת "דרכי שמואל", יפונה בימים הקרובים, כאשר הצדדים יפעלו כדי להביא לכך שכבר בשבת הקרובה מתפללי בית הכנסת יתפללו במוסד סמוך בשכונה. במקביל, חלה התקדמות במו"מ בין העירייה לבין חסידות בעלזא, לפינוי בית הכנסת.

העסקנים המקומיים של 'הפלג הירושלמי', שהבינו כי בית הכנסת יפונה בכל מצב, הגיעו להסכמה שבשתיקה מול העירייה להסדרת מקום תפילה חלופי, בהקדם האפשר, כך שבמהלך הימים הקרובים, המבנה של בית הכנסת יפונה מהשטח הירוק עליו הוא נבנה, ובמקום תקים העירייה גינה עבור ילדי השכונה.

שעה קלה לאחר הפרסום ב'כיכר השבת', נמסר מלשכת ראש העיר אברהם רובינשטיין כי "סאגת שטחי הציבור מגיעה לכדי סיכום והסדרה. בשעות האחרונות, בסיום ימים ארוכים של הידברות מורכבת ושקטה ועירוב היועצים המשפטיים, הבשילו הדברים לכדי סיכום כולל, לפיו יפונו כלל בתי הכנסת וימוקמו בשטחים שיאושרו על ידי הרשות. לא בשטחים ירוקים ולא בכל אתר ומקום המיועדים לפעילות אחרת ושייכים לעיר ותושביה.

"מתחילת הדרך הכריז ראש העיר על כבודן של הקהילות ובתי הכנסת וזכאותן לקבל הקצאה כחוק וככל הקהילות בעיר. בשעות הקרובות יושלמו הסיכומים הסופיים כאשר הקהילות תמוקמנה בדרך כבוד והגינות, במקום ההולם את פעילותן וכל השטחים יפונו.

"ראש העיר הודה לשותפים בהסדרה זו על הבנת הסיטואציה, אחריות וקבלת דיני הרשות, שיח הדדי ממוקד וענייני.תודה לתושבי העיר על אמון והבנה כי דין אחד לחוקי התכנון והבנייה בכל חלקי העיר, יחד עם שליחותנו ומחוייבותנו הציבורית והאישית למען הקהילות כולן, פריחתן ושגשוגן".

מהנהלת קהילת חסידי בעלזא בבני ברק נמסר כי היא "מברכת את ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין על פעילותו לחיזוק הקהילה המפוארה ובתי המדרש בעיר. ישנה הבנה ברורה על מעמדם של השטחים הירוקים ומדיניות ראש העיר ברורה בעניין, יימצא מקום לבית המדרש הממוקם כעת בשיכון ה' וקול התורה והתפלה לא ייפסק".

"ברכותינו לראש העיר וצוותו העוסקים בצרכי ציבור באמונה שחפץ ה' בידם יצליח לעשות לכבודה ותפארתה של עיר התורה והחסידות ולמען קהילת בעלזא המעטירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר