שכר הסגנים יוחזר?

נציג 'הפלג': ראש העיר כיבה את הרמקולים כדי לשבש את הפרוטוקול

משה מלאכי ואברהם קאהן, נציגי "בני תורה" בבני ברק, דורשים כי שכר הסגנים החדשים של ראש העיר יוחזר לקופת העירייה, וטוענים כי הוא אישר את השכר - בעורמה (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
קאהן ומלאכי, נציגי 'הפלג' (באדיבות המצלם)

האופוזיציה בעיריית בני ברק - ובעיקר הסיעות "בני תורה", של הפלג, והליכוד - עושה חיים קשים לקואליציה בראשות ראש העיר אברהם רובינשטיין.

בישיבת העירייה הקודמת טענו נציגי האופוזיציה מהליכוד ו'הפלג', כי מינויים סגני ראש העירייה נעשו שלא בצמוד לתפקיד ביצועי, כמתחייב לטענתם בחוק. בשל כך הסכימה העירייה להסדיר מחדש את מינוי הסגנים, בישיבת המליאה שהתקיימה השבוע.

אלא של'כיכר השבת' נודע, כי לאחר האשרור מציבים באופוזיציה דרישה חדשה, לפיה הסגנים שמונו יחזירו את השכר שקיבלו עד היום.

יו"ר סיעת "בני תורה" אברהם קאהן שיגר מכתב ליועץ המשפטי של העירייה, בו הוא כותב בין היתר: "כפי שעולה מהסכום המצוין בחוות הדעת של הגזבר, משמע שהשכר הנ"ל הוא גם רטרואקטיבית מתחילת כהונת המועצה. לדעתי גם זה נוגד את החוק על פי חוזר מנכ"ל הקובע כי 'ישולם שכר לסגן ראש רשות, רק לאחר שהואצלו לו תפקידים וסמכויות על ידי ראש הרשות ואישור המועצה להאצלה ולתשלום'".

קאהן ממשיך ומציין במכתבו: "בהתאם לאמור לעיל, ברור שאין עילה משפטית לתשלום שכר הסגנים על תקופה בה לא כיהנו בפועל כסגנים אלא כחברי מועצה, ובכך יש הפרה ומעילה בכספי ציבור ללא דת ודין".

"אם הינך סבור שהמינויים בישיבה נעשו כחוק, אבקש לראות את אישוריהם של הממונה על המחוז ומנכ"ל משרד הפנים - המעודכנים לאחר הישיבה הנ"ל. ואם אין צורך בהם, נא להעביר לי חוו"ד ומקורות משפטיים לכך", כתב נציג 'הפלג' ליועמ"ש.

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין (צילום: כיכר השבת)

לדבריו, "מאחר ושמענו שהסגנים קבלו את שכרם עוד בטרם קבלו את הסמכויות ואת האישורים הנ"ל כדת וכדין, ומאחר וכביכול רק בישיבה זו מונו סגנים אלו אע"פ שאנו סבורים שלא מונו כדת וכדין ע"פ חוק, אין לשלם שכר רטרואקטיבי עבור החודשים הקודמים כביכול הם סגנים כחוק. ואם הינך מאשר להם את השכר רטרואקטיבי, נא להעביר לי חוו"ד ומקורות משפטיים לכך".

חבר המועצה השני מטעם "בני תורה", יו"ר ועדת ביקורת משה שלום מלאכי, מוסיף ואומר בשיחה ל'כיכר השבת': "התנהלות ראש העיר שכיבה את הרמקולים בעת אישרור הסגנים, יש בה כדי לשבש הפרוטוקול וישיבת המליאה אינה חוקית".

"אישרור הסגנים לא יאפשר תשלום שכר רטרואקטיבית - ונעמוד על כך", מתחייב משה מלאכי.

דובר עיריית בני ברק אברהם טננבוים מסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "הכל חוקי במאה אחוז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר