חולדות, נזילות וקירות מעופשים

התנאים המחפירים בבית הספר 'בית יעקב' בגבעת שאול

1,500 תלמידות בית הספר 'בית יעקב' בגבעת שאול נאלצות ללמוד בתת-תנאים - ללא חשמל, ללא תאורה וללא חימום - עם חשש להתחשמלות, נזילות וחולדות. מתי ימצא הפתרון עבורן? (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מראות קשים ותנאים מחרידים, אלו מנת חלקם של ילדות הלומדות בבית הספר 'בית יעקב' בגבעת שאול שבהנהלת הגברת יוכבד אלישיב, כלתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל. כעת, ההורים מאיימים בנקיטת הליכים משפטיים בדרישה לתקן שורת ליקויים תברואתיים.

בבית הספר הוותיק לומדות קרוב ל-1,500 תלמידות. תיעוד מהמקום שהגיע לידי 'כיכר השבת' מלמד על הזנחה בחדרי הכיתות, במסדרונות, בחדרי השירותים ובחצר בית הספר.

בשיחה עם אם לאחת הבנות, היא מספר בכאב על המצב שהולך ומחמיר. לדבריה, הנהלת בית הספר עושה מאמצים גדולים כדי להגיע למבנה קבע ולצאת מהקראוונים הרעועים אך ללא הצלחה.

"ביקרתי היום בבית הספר בו לומדות ארבעת בנותיי ופשוט הזדעזעתי", אומרת האם. "עשרות כיתות יושבות ללא חשמל, ללא חימום וללא תאורה. אין צורך לתאר שגם מערכות התשתית האחרות של בית הספר בקריסה מוחלטת. הצפות, דליפות, עכברים, חתולים, הבנות יושבות בפחד הרחק מהקירות כי ישנה סכנת התחשמלות בכיתות".

האם מוסיפה ומבהירה: "לאחר שיחה עם ועד ההורים הבית ספרי החלטנו כי אם לא יתוקן העוול הנגרם לבנותינו הלומדות בתנאים של מדינות מתפתחות, אנו משביתים את בית הספר השבוע. 1,500 תלמידות בירושלים לא ימשיכו ללמוד בתנאים מחפירים אלו".

"בנוסף לכך", אומרם האם, "אנו דורשים התחייבות להקמת המבנה התקין והחדש של בית הספר באופן מיידי וללא דיחוי בכדי שבנותינו יעברו את שנות בית הספר באופן מיטבי".

"אנו מאוכזבים מן הטיפול הכושל בבית הספר ועד עתה כל מה שנעשה הוא בגדר כיבוי שריפות ולא טיפול אמיתי וזאת לאחר השתדלות גדולה מצדנו להצלחת הבחירות במערכה הנוכחית לתועלת בית הספר", היא מוסיפה.

בהנהלת בית ספר סירבו להגיב לפניית 'כיכר השבת' אך לדבריהם הם עשו עד כה כל שביכולתם על מנת להביא למבנה קבע ראוי, דבר שנתקל בסחבת ובירוקרטיה שאינה תלויה בנהלת בית הספר. "הנהלת בית הספר עומדת בקשר רציף עם הנציגות החרדית והמקצועית בעיריית ירושלים על מנת לקדם במהירות האפשרית פתרונות ראויים עבור מאות התלמידות".

בעיריית ירושלים מודעים לבעיה שהחלה עוד בקדנציה הקודמת בראשות ראש העיר ניר ברקת, ומבהירים כי הם פועלים להשגת מבנה קבע עבור בית הספר.

יו"ר 'דגל התורה' בעיריית ירושלים וסגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת': "אנו עושים כל מה שאפשר ומשקיעים ככל שניתן על מנת למצוא פיתרונות הולמים לתלמידות בית הספר". לדברי ראוכברגר, "אכן ישנן בעיות חמורות הדורשות פיתרון. אנו בקשר יומיומי עם רב השכונה וועד ההורים על הבעיות והפתרונות. הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך".

סגרה"ע ישראל קלרמן הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת': "זו כבר תקופה ארוכה שאני מודע לליקויים החמורים בין כותלי בית הספר. אני עמל יחד עם חבריי להביא במהירות לבניית מבנה קבע, ולהציל את הבנות מהמצב המחפיר בו הם נמצאות כיום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר