כך מכשירים בית חולים שלם באמצעות לוח ברזל אחד

בשורה לציבור הכהנים: אגפים רבים במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) הוכשרו באמצעות פתרון הלכתי שנמצא בהתייעצות עם הרב לומברד (חרדים, שיווקי)

הקלה עצומה מבחינת למאושפזים ובני משפחותיהם (צילום: יח"צ)

המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) ממשיך בימים אלו במגמת ההתאמה לציבור שומרי התורה ע"פ כל הדקדוקים ההלכתיים.

בשבוע שעבר הוכשר חלק משמעותי מהמרכז הרפואי מטומאת מתים כך שכהנים יכולים לשהות במקום ללא חשש.

להלן חלק מהאגפים שהוכשרו והמבנים שהוכשרו: מלון בייבי יולדות. מכון גסטרו, ממוגרפיה וריאות. אשפוז יום מבוגרים. אירוח שבת וחדרי האוכל. בית מרקחת. ופנימית ו'.

מבחינת המאושפזים ובני משפחותיהם מדובר בהקלה עצומה, מאחר ומדובר במתחמים חיונים מאוד לכל באי בית החולים. הכשרתם, שנעשתה באופן המהודר ביותר, מאפשרת כאמור שהות באזורים הללו ללא כל חשש.

מי שליווה את תהליך ההכשרה של האגפים הוא רב בית החולים, הרב הראל פדידה, בתיאום עם הרב יוחנן אלכסנדר לומברד, שידיו רב לו בסוגיות הסבוכות של טומאת כהנים.

מבלי להיכנס לעומק הסוגיה, נציין כי מה לאחר בדיקה ודרישה התברר שמה שהיה דרוש להכשיר בבת אחת את כל השטח שהוזכר לעיל היא...מחיצת ברזל אחת קטנה (כפי שניתן לראות בתמונה).

מדובר בפתרון שהתגלה בדרך אגב, ואפשר הכשרה מיידית ולפי כל השיטות של השטח והאגפים – במקום למצוא לכל שטח ו/או מתחם פתרון נפרד.

כאמור, הכשרת השטח היא חלק מתהליך ההתאמה של המרכז הרפואי שמיר לציבור החרדי ע"פ כל דקדוקי ההלכה. בשנים האחרונות עבר המרכז הרפואי מהפכה של ממש בהיבט הזה, כשהבשורה הגדולה הקודמת בתחום היא התאמה של המחלקות השונות, בדגש על מחלקת היולדות, לציבור החרדי בכל מה שקשור לאשפוז בשבתות ובימים טובים.

כידוע, שהות בבית החולים גוררת לא מעט אתגרים הלכתיים בדמות שימוש בחשמל באופנים שונים, חילול שבת ע”י יהודים לצורך היולדת וכיו”ב.

כעת ביצעו בבית החולים, תוך התייעצות צמודה עם מורי הלכה, את כל ההתאמות הנדרשות בהיבט הזה. בית היתר הותקנו בכל הדלתות כפתורי ‘גרמא’ וכן נכנסו לפעולה מקלדות שבת עבור הצוות הרפואי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר