הדרך ללגיטימציה

הסיורים והפעילות המשותפת: ישי ויהדות התורה פועלים יחדיו

חברי הכנסת של יהדות התורה עולים להתייעץ עם הגר"מ מאזוז, ומסיירים ברחבי הארץ יחד עם אלי ישי, שמעודד את פעילי מפלגתו להצביע למפלגה החרדית - אשכנזית (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הצהרת התמיכה של אלי ישי במפלגת יהדות התורה, התקבלה בהפתעה, אך אם היה מי שחשב כי מדובר רק בתמיכה שנועדה לאפשר לו סולם לירידה מהעץ הגבוה של הריצה העצמאית - המציאות מוכיחה אחרת.

מאז הודיע על אי התמודדותה של מפלגתו, 'יחד', מתרוצץ אלי ישי ברחבי הארץ עם נציגי יהדות התורה, גם מאגודת ישראל וגם מדגל התורה, ופועל על מנת להגדיל את כוחה של המפלגה החרדית - אשכנזית.

מלבד העבודה בשטח, אלי ישי גם מעודד את פעילי תנועתו להצביע ג', למרת שחלקם מרגיש קושי בהצבעה למפלגה שהם אינם נמנים בין תומכיה באופן מסורתי.

כך לדוגמה, בהודעה מוקלטת ששיגר אלי ישי לפעיליו הוא אומר בין היתר כי "המערכה מאוד חשובה וגורלית מאוד. כפי שאתם יודעים ברוך ה' הגענו להבנה עם יהדות התורה על פי פסיקתו של מרן הגר"מ מאזוז להצביע ג'. חשוב מאוד להשפיע על כל מי שאתם רק יכולים".

הרווח המרכזי של אלי ישי מהמהלך עם יהדות התורה, לפחות בהתבסס על ההסכם שפורסם במסגרתו אם יהדות התורה תקבל מנדט שמיני ימנו עוזר ח"כ מטעמו, הוא הלגיטימציה והחזרה ללב המיינסטרים החרדי.

חברי הכנסת של יהדות התורה אף עולים רבות מאז חתימת ההסכם אל מעונו של ראש ישיבת כסא רחמים, מרן הגר"מ מאזוז, הסמכות התורנית של תנועת יחד ושל אלי ישי.

ממידע שהגיע לידי 'כיכר השבת' עולה כי הח"כים, שהתחייבו להתייעץ עם הרב מאזוז לפני הצבעות על נושאי דת, מעלים את שאלותיהם בנושאים אלו אל הרב כבר בימים אלו.

לדוגמה, היום (ראשון), סייר אלי ישי במטות בעיר תל אביב, משם המשיכו, יחד עם הח"כ המיועד יעקב טסלר, אל מעונו של הרב מאזוז בבני ברק.

בין לבין, קפץ ישי לביקור במטה דגל התורה בבני ברק, שם יש חדר פעילות של יחד, עם טלפנים המחייגים לתומכים פוטנציאליים ומשכנעים אותם להצביע ליהדות התורה.

בנוסף, יהדות התורה הדפיסה שלטי בחירות ייעודיים עם תמונתו של הגר"מ מאזוז, ופעיליו של אלי ישי מתכננים לפשוט בשעות האחרונות לפני יום הבחירות על ערי הפריפריה ולשכנע את העם שבשדות להצביע ג'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר