'מאבק כשרויות'

פרסום ראשון: רבני השכונה התגייסו למען פיצריה ש"פעלה" בפסח

פיצריה שפועלת בשכונה חרדית החליטה לדבריה להחליף את הכשר החנות ל'העדה'; בכשרות הקודמת טענו מנגד כי היא פעלה בפסח • בעלי הפיצה גייסו תומכים מפתיעים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מחאה על מכירת חמץ בפסח. אילוסטרציה (צילום: Matanya Tausig / Flash90)

פרסום ראשון: חנות פיצה הנמצאת בסמיכות למרכז המסחרי של שכונת הר נוף בירושלים, עברה לכשרות של בד"ץ 'העדה החרדית', "בשל הביקוש" לכך, כדבריה, אך מאחורי הודעה תמימה זו מסתתר כך נראה מאבק בין שתי כשרויות.

היום (ראשון) התפרסם בביטאונים החרדים מכתב מטעם בד"ץ 'מהדרין' של הרב רובין מרחובות, לפיו מוסרת ההשגחה מחנות 'הפיצה', כשהסיבה המצוינת לכך היא "פעילות בחנות בעיצומו של חול המועד פסח".

מודעת הסרת הכשרת ביומונים (באדיבות המצלם)

ל'כיכר השבת' נודע, כי רבני שכונת הר נוף התגייסו דווקא לטובתו של בעל חנות הפיצה. במכתב מיוחד הם כתבו: "הננו להודיע כי בעל החנות הינו מקפיד על קלה כבחמורה בכשרות. הנ"ל ביקש להעביר עוד לפני הפסח את הכשרות ל'העדה'. לכן, הם קוראים לכשרות 'העדה החרדית לא להירתע, ולהעניק כשרות לאותה חנות פיצה".

גורם בועד הכשרות של 'העדה' אומר בשיחה ל'כיכר השבת': "ביקרנו בחנות הפיצה המדוברת כמה ימים לפני החג, כדי לבדוק את רמת הכשרות במקום, וסיכמנו עם בעל החנות כי מיד אחרי החג נתחיל לעבוד בשיתוף פעולה".

"ברמת העיקרון, אנחנו לא אוהבים מלחמות בין הכשרויות, בדיוק כמו שאנחנו לא רוצים שיקחו לנו חנויות העומדות תחת כשרות הבד"ץ. לכן ניסינו להניא את בעל החנות מהחלפת הכשרויות, אך הוא בכל אופן התעקש, ואמר כי נכנס לו שותף חדש, ובשבילו זה עניין עסקי, להחליף את הכשרות אלינו".

"כשהמשגיח שלנו הגיע לחנות, הוא פגש במקרה את המשגיח של 'הרב רובין', ואמר לו 'תראה, לא נעים והכל, אך זה רצונו של בעל הבית' - וכל אחד המשיך לדרכו".

הכשרות החדשה של 'העדה' (באדיבות המצלם)

"הסיפור התחיל", ממשיך הגורם הבכיר ב'העדה' וטוען, "כאשר אחד התושבים בהר נוף, התקשר ל'כשרות הרב רובין', ודיווח כי ראה פעילות בתוך החנות במהלך חול המועד. כאן מגיעה נקודת ההתנגשות: בעל הבית טוען כי הוא ביקש אישור מ'כשרות הרב רובין' על כך שהוא רוצה לעשות איזה שיפוץ בחנות, אך בכל מקרה הוא לא אישר לאותו עובד להיכנס לחנות במהלך החג".

לדבריו, "גם אצלנו זה מקובל לעשות שיפוצים בחנות בימי חול המועד. אולי זו בעיה הלכתית, אך זו לא בעיה כשרותית. מה עוד ששמעתי שבעל החנות ביקש שימוע מ'כשרות הרב רובין', והם אמרו לו שהם מוכנים לזה, רק בתנאי שהמקום יהיה סגור במוצאי החג - ולתנאי הזה הוא לא הסכים".

ככלל, אומר אותו גורם: "הבד"ץ שלנו מעולם לא כותב סיבה להסרת הכשרות מחנות. בין אם זה מגיע מרקע עסקי ובין אם זה מרקע כשרותי, אנחנו מורידים כשרות ולא מדווחים מדוע. העובדה שהחליטו לפרסם את סיבת הורדת הכשרות מריחה לא טוב, בלשון ההמעטה".

מכתב רבני השכונה (באדיבות המצלם)

מבד"ץ מהדרין ('הרב רובין') נמסר בתגובה: "לאחר קבלת תלונות מתושבי הר נוף שיש פעילות בפיצריה 'הפיצה' בשכונת הר נוף בחול המועד, ונבדקו התלונות לעומק והתבררו כנכונים, ולאחר שהתושבים פנו לרב יצחק מרדכי רובין, רב בית כנסת בשכונה, והוא בירר אצל בעל הבית של הפיצריה על חומרת הענין ותגובת בעל הפיצריה היתה שיש לו אישור להיכנס לחנות מהשגחת בד"ץ מהדרין... ולאחר שאומתו כל הפרטים והנ"ל לא קיבל אישור מבד"ץ מהדרין בחול המועד פסח על פתיחת החנות - הוחלט להסיר את הכשרות".

בעליה של הפיצריה, יוסף סגל, מסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "כעת הפיצה שלנו לא רק הכי טעימה, אלא גם הכי כשרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר