ביום הזיכרון

עורך 'הארץ' אלוף בן משתלח בחרדים - ולא מתנצל

עורך 'הארץ', אלוף בן, כתב הבוקר מאמר מסית נגד הציבור החרדי וטען שהוא מייחל ליום בו חיילים יכריחו אותנו ללמוד ליב"ה • בשיחה עם 'כיכר' הוא מתעקש ומסרב להתנצל (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אלוף בן (צילום: פלאש 90)

אלוף בן, העורך הראשי של 'הארץ', פרסם הבוקר (רביעי) מאמר נוטף הסתה כנגד הציבור החרדי, והזכיר ללא מעט חרדים את שנות ה-30 במאה הקודמת, כאשר במאמרו הוא מציין כי הוא מייחל לכך שיבואו ימים, והחרדים שמסרבים לשרת בצבא וללמוד לימודי ליבה יקבלו דיכוי אלים ע"י פוליטיקאי שישליך את משתמטי הגיוס לכלא, ויכפה עליהם לימודי ליבה בעזרת חיילים חמושים(!), לא פחות.

את מאמרו פותח בן בכך שהחרדים משחקים באש: "ראשי המפלגות החרדיות מזהים את חולשתו של נתניהו, שמוכן לתת להם הכל בעד חסינות מהדחתו, אך החרדים הם קצרי ראייה, כי ברגע שישראל תקלע למשבר הם יהיו היעד המיידי לקיצוצים, ואיום על אורח חייהם המתבדל".

הוא ממשיך: "החרדים מעוניינים לא לשרת בצבא ומסרבים ללימוד ליב"ה, ומעדיפים לחיות מקצבאות ותשלומי ההעברה. וכך יוצא ששני העשירונים העליונים, המשתייכים לצד השמאלי יותר של המפה הפוליטית שמשלמים 92% מהמס בישראל, מממנים את החרדים שכורתים ברית עם הליכוד".

בהמשך הוא מצטט את פרופ' בן דוד ומצטרף לדעתו: "הרבה לפני שמחצית מילדי המדינה שתהפוך עוד מעט לחרדית יבזבזו את זמנם בלימודי דת, צריך לזעזע כל ישראלי שרוצה להמשיך לחיות כאן. הקשקוש כביכול יש תהליכי שינוי בחברה החרדית - היא קשקוש, ואם נמשיך במצב כמו היום מדובר בהתאבדות כלכלית וחברתית".

כאן הוא כבר עובר לאיום: "כשהשלווה הפנימית של החילונים תתעורר בעקבות קריסת כלכלית או שחיילים לא יפסיקו למות, יגיע פוליטיקאי יותר כריזמטי ומוצלח מיאיר לפיד, ישליך את המשתמטים החרדים לכלא, ויכריח אותם ללמוד לימודי ליב"ה בעזרת חיילים חמושים".

'כיכר השבת' שוחח עם עורך 'הארץ', אלוף בן, אך גילה כי הוא איתן בדעתו ומסרב להתנצל.

בוקר טוב, עורך 'הארץ', אלוף בן...

"בוקר אור גם לך".

ישנה תחושה, שמאוד פופולרי לתקוף את החרדים על רקע כניסתם לקואליציה, ובכלל, אתה מתואם עם יאיר לפיד?

"אינני מתואם עם יאיר לפיד, לפיד לא בקבוצת הארץ (הוא בכלל מחרים אותנו), ולכן לא אוכל להתייחס למה שנאמר. גם לא הצעתי שהחרדים לא יהיו בקואליציה. רק כתבתי שדרישותיהם יקימו עליהם יום אחד את הרוב שנדרש לממן אותם, ציינתי בפירוש שזה לא עכשיו. ברור שדרישות כמו מאסר וקנסות כבדים לעסקים שפתוחים בשבת, רק יקרבו את התהליך".

אתם ב'הארץ' מאוד אוהבים מיעוט אחר במדינה. להזכירך אנחנו גם מיעוט, והציבור שלנו נאלץ לקום כל בוקר להשמצה אחרת. למה?

"אתכם דוחקים במאמרים ואת החילונים בצבא, במיסים ובחוקי אישות ושבת. רוצה להתחלף? תכתבו מאמרים נגדנו ונכפה עליכם גיוס לגברים ונשים, נישואים אזרחיים ועבודה בשיעורים דומים לחברה החילונית? יהיה מעניין".

אוקיי, עשית הכללה ואמרת שכל החרדים נסמכים על קצבאות וכו', אתה יודע שזה לא נכון.

"אנחנו הראשונים לדווח על כל יוזמה לתעסוקה או השכלה בחברה החרדית, ומקדישים לכך לא מעט מקום. אבל מה לעשות וזה לא המיינסטרים בחברה החרדית. לא כתבתי שכל החרדים לא לומדים ליב"ה, אבל הסירוב ללמוד ליב"ה הוא דרישה מרכזית של הפוליטיקאים ומערכות החינוך החרדיים, שמעתי בעבר בעצמי מגפני שלעולם לא יתפשרו על זה. לצערי הסברים כמו 'התורה שמרה על עם ישראל' לא מספיק טובים להצדיק בערות מרצון על חשבון אחרים. ואם כולם לא ילמדו ליב"ה, מי יעבוד ומי יגן ומי ישלם? נבקש עזרה מהרשות הפלסטינית?".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי אמר ל'כיכר השבת' בתגובה לדברים, כי "אין די בכדי לתאר בכתב את ארס ההסתה במאמרו של האדון מעיתון הארץ, התזמון ביום זה אשר עם ישראל מתייחד עם חללי מערכות ישראל הוא חמור ביותר, אך שונאי ישראל מעיתון הארץ, כנראה מורגלים בשנאה גם לחיילי צה"ל שנפלו בעת מילוי תפקידם ובחרו שוב לדחוק את זכרונם ולעסוק בהסתה מהשפלות שהיו כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר