האזינו לפודקאסט

כשהמיליונר פגש את ה'שנורר' במחלקה ראשונה

מה חושב המיליארדר ר' דוד ליכטשנטיין כאשר מתיישב לידו במטוס במחלקה הראשונה אוסף כספים • הבלוג התורני הפופולרי בארה"ב - בפרק סוער, עם אורחים מיוחדים (חרדים)

(צילום: יח"צ)

הפודקסט התורני הפופולרי בארה"ב של המיליארדר ר' דוד ליכטנשטיין - "הדליינס" (כותרות), חוזר בפרק חדש וחד כתמיד והפעם בהגשה משותפת שלו, עם הרב בנימין גולדשמידט מקהילת פארק איסט במנהטן.

כהרגלו בקודש, הפודקסט נוגע שוב בנושאים בוערים ומעוררי עניין כשהפעם הלכות גיוס כספים. האם מותר לגבאי צדקה לטוס ביזנס ומחלקה ראשונה? מתי התחיל המנהג לקחת אחוזים מהתרומות? כמה אחוזים זה יותר מדי?

מה העצה של ר׳ שלום בער סורצקין בשביל להצליח בגיוס כספים? האם זה פייר כשהוא מביא לגביר מכתב מר׳ חיים שמצווה על הגביר לתרום סכום גדול?

האם הגבירים תורמים את חלקם? מה האחוז של התרומות של יהודי ארצות הברית שהולך למטרות יהודיות (רק 10%) איך לגרום למוסדות שלנו להיות יותר שקופים?

בשיחה עם המיליארדר, ר׳ דוד ליכטנשטיין, שגם חיבר את הספר "משנה אחרונה" על המשנה ברורה, הם שוחחו על הזכות של מוסדות להשקיע את כספי הצדקה. כמה סיכון מותר לקחת? מה קורה כשההשקעה יורדת לטמיון מי אחראי על ההפסד?

האם הוא נותן לכל מבקש צדקה? ר׳ דוד טוען, שכשם בהשקעות אנו מחפשים את ההשקעה עם התשואה הגדולה ביותר כך גם בצדקות הוא לא נותן לכל אחד שמבקש בשביל לקנות דירה לבת שלו. הוא מעדיף לתת לארגונים שמלמדים אנשים מקצוע שלא יצטרכו ללכת לאסוף על הפתחים.

האזינו לפודקסט: האם סעודות שבת הורסות את הבריאות?

האם נשים יכולות ללמוד גמרא טוב מגברים?

הלכות קירוב רחוקים? מה הגבול וכיצד פועלים הגר"ד לאו וסיוון רהב מאיר?

כשהרב גולדשמידט שאל אותו מה הוא חש כשאנשים שאוספים צדקה מתיישבים לידו במחלקה ראשונה? הוא עונה שזה קרה לו כמה פעמים בעבר והוא אמר לעצמו 'wow' כלא מאמין. "צריך לשאול אם 90 אחוז מהעולם טסים בתיירים - האם יש לזה הצדקה?", הוא תוהה. מצד שני, הוא מנסה ללמד זכות על עסקנים גדולים שצריכים לטוס כמה פעמים בחודש או ראשי ישיבות שטסים ביזנס בגלל שמטיסים אותם לשמחות פרטיות.

ר' דוד ליכטנשטיין מחלק בין מחלקת עסקים שזה יכול להיות צורך, למחלקה ראשונה שזה מותרות באופן מוחלט.

האורחים בתכנית לפי דקות:

18:30 - שיחה עם ר' דוד ליכטנשטיין
1:04:00 - הרב הרשל שכטר, ראש ישיבה בישיבה יוניברסטי
1:16:00 - הרב שלום בער סורוצקין, ראש ישיבת עטרת שלמה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר