חוק הגיוס; הדרמה בשיאה

רגעי הכרעה - בבית הרבי ובמעון רוה"מ: הולכים לבחירות?

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מתכנסת בבית הרבי מביאלא, לדיון במשבר הגיוס, ולהכריע האם להסכים לפשרה. במקביל, נתניהו זימן את ראשי הסיעות לפגישות גורליות; איווט ייעדר (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א באייר תשע"ט | 26.05.19
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשעה זו (ראשון) נערך כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל במעונו של האדמו"ר מביאלה ברחוב יעקובזון 5 בירושלים, בו ידונו האדמו"רים במשבר שנוצר סביב מסמך חוק הגיוס.

חברי הכנסת של אגודת ישראל ייעדרו מהכינוס, והאדמו"רים שישתתפו בו, יקבלו את החלטותיהם לאחר דיון והסבר על מהות החוק והפשרה המוצעת.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', אלו ימים ארוכים בהם דורשים האדמו"רים לכנס את ה'מועצת', אך ההצעה נדחתה שוב ושוב מסיבות טכניות.

הכינוס בשעה זו, הוא על רקע בין היתר המשבר הפוליטי שנוצר סביב חוק הגיוס, כאשר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע כי לא יאשר תיקונים בחוק הגיוס המוצע כעת.

האדמו"רים במועצת גדולי התורה לצד הרבנים וראשי הישיבות ב'דגל התורה' העבירו מסרים חריפים בימים האחרונים כי לא ייתנו יד לחוק בו יש מכסות ויעדים.

תיעוד: האדמו"רים מגיעים לכינוס (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מהכינוס נעדרים האדמו"ר מגור השוהה למנוחה בבית חלקיה, והאדמו"ר מסדיגורא השוהה בשבועות אלו בחו"ל.

קודם הכינוס נועדו האדמו"רים מויז'ניץ ובעלזא במעונו של האדמו"ר מבעלזא בקרית בעלזא בירושלים לדון בסוגיית חוק הגיוס במשך דקות ארוכות.

ל'כיכר השבת' נודע כי האדמו"ר מבעלזא צפוי להיעדר מהכינוס, אך העביר את דבריו ודעתו עם גיסו, האדמו"ר מויז'ניץ, עימו נפגש כאמור מוקדם יותר היום.

עוד קודם כינוס ה'מועצת' הבהירו ב'יהדות התורה' כי הם לא מקבלים את ההצעה של ליברמן, להיעדר מההצבעה על חוק הגיוס בעת ההצבעה על אישור החוק בקריאה שניה ושלישית.

מוקדם יותר, לאחר שתיקה ארוכה, בתנועת ש"ס הגיבו למתקפות של אביגדור ליברמן והדגישו כי מעולם לא הסכימו שחוק הגיוס יעבור כלשונו: "התבצרותו משמשת אמתלה להפיל את ממשלת הימין".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו מגבש מאמץ אחרון בניסיון למנוע בחירות חוזרות, ובמקביל הורה לשרי הליכוד שלא לתקוף עוד את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

בסרטון שפרסם נתניהו, הוא אומר, "אני עושה עכשיו מאמץ אחרון להקים ממשלת ימין ולמנוע בחירות מיותרות. אני הנחתי בפני השותפים הצעה לפתרון".

נתניהו הרחיב: "הוא מבוסס על העקרונות שהצבא קבע ועל הנתונים שהצבא קבע - אין שום סיבה לדחות את זה. אני הולך להזמין הערב את כל ראשי המפלגות, אני רוצה לדבר איתם ולנסות יחד למנוע בחירות מיותרות".

בשיחה עם 'כיכר השבת' הבהיר ח"כ אורי מקלב, המשמש גם כחבר בצוות המו"מ של יהדות התורה: "ליברמן מסיט את דעת הקהל מרצונו לבחירות חוזרות ולפגוע בנתניהו. למרות שאין כל הגיון ואמת בדרישתו שלא לשנות פסיק או נקודה עדיין מראה כביכול הציבור החרדי הוא זה שמתעקש. 'הערכים שלו' אינם יותר גבוהים וחשובים מהערכים של הציבור החרדי". אמר מקלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר