התשובה להסתה

'המודיע' מבהיר: אין לנו שאיפה ל"מדינת הלכה"

בצל מסע ההסתה של אביגדור ליברמן נגד הציבור החרדי, יוצא הבוקר (רביעי) עיתון 'המודיע' במאמר מערכת בו הוא מבהיר כי הטענות לשאיפה לכונן "מדינת הלכה" הן שקר מוחלט (בארץ)

ליברמן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בצל מסע ההסתה של אביגדור ליברמן נגד הציבור החרדי תוך שהוא רומס ברגל גסה את כל הקדוש והיקר לנו ומאשים את הציבור החרדי בשקר ברור כאילו ישנו ניסיון לכפות "מדינת הלכה", יוצא הבוקר (רביעי) עיתון 'המודיע' במאמר מערכת בו הוא מבהיר כי מדובר בשקר מוחלט.

בפתח המאמר, קובל עיתון 'המודיע', בטאונה של הסיעה המרכזית - חסידות גור, על כך שאנשי תקשורת - גם הגונים - מחזיקים אחרי ליברמן בדיבורים והאשמות על "כפיה דתית" של הסיעות החרדיות, ועל שאיפתן לכונן "מדינת הלכה".

"כאופיה של התקשורת בעידן הנוכחי, לא נערכים דיוני עומק", נכתב במאמר, "לא מתייחסים לעובדות; לא מנסים לבדוק את הנתונים והמספרים; אלא מפריחים דברים לחלל האוויר, ותחת הדיון המעמיק מגיע אחד מבין השניים: או שיחה בינם לבין עצמם של אנשי תקשורת המחזיקים באותה דעה; או התנצחות מתלהמת, במדה והם העלו לשידור מישהו בעל דעה שונה משלהם".

'המודיע' מבהיר בנחרצות כי "הדברים מופרכים מיסודם. במדינת ישראל אין 'כפיה דתית'. אם קיימת כפיה במישור האידיאולוגי, הרי זו 'כפיה חילונית'. כך למשל, ייאסר על יהודים שומרי תורה לקיים ארועים כדרכה של תורה במתחם ציבורי; כך למשל, יבקשו לחייב חיילים דתיים להאזין ל'שירת נשים'; כך למשל, יופרו בזה אחר זה מוסכמות והסכמות שהחזיקו מעמד מאז ראשית ימי המדינה; כך למשל, ייסגרו משרות ציבוריות בפני יהודים שומרי מצוות; כך למשל יהיו ראשי ערים שיעשו הכל כדי למנוע מיהודים חרדים להתגורר בעריהם, ועד כדי כך, למשל, שיהיו מי שיבקשו להכתיב להם באלו מוצרים להשתמש בביתם הפרטי".

העיתון מוסיף ומבהיר במאמר כי "איש לא התערב, ולא מתכוון להתערב, לאף אדם במדינת ישראל, במה שהוא עושה בד' אמותיו. לכאבנו ולבושתנו, יש הרבה מאד חילולי שבת במדינת ישראל; יש בה, לא מעט בתי ממכר שמוכרים נבילות וטרפות בראש כל חוצות. רשות הרבים, בה אוסרים לקיים ארועים נפרדים כדת תורה; פתוחים לכל ארוע שחץ הנוגד את תורתנו הק'. יהודים הערבים אלו לאלו, כואבים את המציאות הזו. הם מייחלים לרוח טהרה שתעורה ממרום. אולם, המפלגות החרדיות לא העלו דרישה חדשה לחוקק או להנהיג ענין או נושא דתי, מעבר לבקשתם לשמור על הסטטוס קוו [הרחוק מלייצג התנהלות של מדינה עפ"י ההלכה] שעליו הוסכם בקום המדינה, כדי להשאיר זכר ליהדות ברשות הרבים. וגם אותו מפרים שוב ושוב.

"במסגרת זו הם דורשים, למשל, שרכבת ישראל לא תהפוך את יום השבת ליום שיפוצים לאומי, במסגרת זו, הם מבקשים, למשל, שגשר שניתן לבנות אותו בימות החול [כמו שנבנה, למשל, 'גשר המיתרים' בירושלים] לא ייבנה דווקא ביום שבת קודש. במסגרת זו הם גם מבקשים להבטיח שהסדר 'תורתו אומנותו' שנשמר מאז קום המדינה, יוסיף לאפשר לכל מי שחפץ בלימוד התורה לעשות כן. אלא שכאן, קפץ עליהם בג"צ עם השקפת עולמו, והוא מסכל כל פעולה שהם מצליחים להעביר בכנסת, ובעצם מונע מהם להשתמש בכלים הדמוקרטיים העומדים לרשות כל אחד ואחד זולתם".

המאמר מתייחס לסערת המפעל 'פיניציה' המחלל שבת וכותב כי "הציבור החרדי לא ביקש ולא דרש ולא הכתיב למפעל ייצור בקבוקים 'פיניציה', מתי בדיוק לעבוד. לא הוגשה כל דרישה לרשויות שיורו למפעל הזה שיהודים שומרי שבת, מתוך רצון לרכוש בקבוקים תוצרת הארץ, ביקשו מבעלי המפעל שלא לחלל את השבת, כדי שניתן יהיה לרכוש מתוצרתו.

"הסבירו לו, שלא יעטרו את שולחן השבת שלהם בבקבוקים ממפעל מחלל שבת. באים בעלי המפעל ומנהליו ואומרים בהתרסה: אנחנו נמשיך לחלל שבת - ואתם תרכשו את תוצרתנו לשולחן שבת שלכם, על אפכם ועל חמתכם ובניגוד למצופנכם! ואם תוסיפו לעמוד בסירובכם לרכוש מתוצרתנו, נסית נגדכם. נעמיד עליכם את ליברמן".

'המודיע' מבהיר גם כי" אין לנו כל עניין במאבק נגד בג"צ. אין לנו כוונות לשלול לגיטימיות של המוסד הזה עבור המימד", ומוסיף כי "טועים גם מי שסבורים, שיש לנו ציפיות או שאיפות לכונן 'מדינת הלכה' במסגרת מדינת ישראל".

העיתון מבהיר לסיום כי מעולם הציבור החרדי לא מרד באומות ולא יצא נגד מוסדותיהם, חוקיהם ומשפטיהם - וכך נהגנו מאז קמה מדינת ישראל. "יש לנו רק ציפייה אחת", נכתב, "שלא יהיו מי שיפריעו לנו לקיים אורחותינו על פי התורה; שלא יהיו מי שיאלצו אותנו לעבור על דברי תורה; שיניחו לנו לנפשנו לקיים את אורח חיינו ללא כחל ושרק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר