באדיבות 'כיכר'

בכנס השנתי: מנהלי סמינרים צפו בראש הישיבה שהותקף

בכנס השנתי של מנהלי הסמינרים בירושלים, הפתיע אחד המרצים כאשר החליט להקרין על המסך את הראיון ששודר ב'כיכר השבת' עם ראש הישיבה שהותקף • כל הפרטים (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
איגוד מנהלי הסמינרים. (צילום: ארכיון, באדיבות המצלם)

בכנס השנתי למנהלי ומנהלות הסמינרים, שנערך על-ידי משרד החינוך, ביום שלישי השבוע, הוקרן הפרק החמישי בסדרת 'לא מתנערים' של 'כיכר השבת', בו מתוארת מסכת ההתעללות שעבר ראש הישיבה הרב יחיאל קסל.

הראיון המלא והמטלטל עם הרב קסל

הפרק החמישי של סדרת 'לא מתנערים', בהגשת יוחנן בלייך וחנני ברייטקופף, עורר השבוע סערה גדולה בקרב המגזר החרדי. העלאת המודעות לתקיפות החמורות שנערים צעירים עוברים הצליחה לגעת בכולם, גם בתוככי המיינסטרים החרדי.

ל'כיכר השבת' נודע, כי במהלך הכנס, החליט אחד המרצים לעלות לדיון את נושא התקיפות במגזר החרדי ולשם כך הקרין את הסרט ואמר: "מדובר במהפכה של ממש בחברה החרדית שיוביל לרק לדברים חיוביים".

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי במהלך הכנס, התעסקו גם בסוגיה המסעירה לאחרונה את מנהלי הסמינרים - הרצון לסגור את סמינר 'הילדסהיימר' בפתח תקווה.

בשיחה עם 'כיכר השבת', אומר הרב יחיאל קסל כי "הכול כך צפוי - נהפך להפתעה, אני הבנתי כאשר החלטתי שאני נחשף כי אני עושה מעשה גדול, אבל אני חייב להודות שלא ידעתי כמה, מאות הטלפונים וההודעות שקיבלתי הוכיחו עד כמה הדבר הזה היה מתבקש, כן".

הרב קסל מבקש להוקיר טובה ואומר: "אני חייב להכיר ולהוקיר את החברה שאנחנו חיים בה, החברה שכולם חובטים בה, כי היא מטאטא את הסיפורים הללו מתחת לשטיח, התגלתה כחברה אחראית וכאשר עושים את זה נכון ובדרך הראויה היא מפרגנת ומוקירה, ראשי הישיבות שהתקשרו רק כדי להגיד כל הכבוד, הם ההוכחה המוחצת כי החברה החרדית לא נותנת הכשר לדברים כאלו.

"אולי היה צריך להקים קול זעקה כדי שיבינו את עוצמת הכאב, אבל בחסות ה'לא מדברים על זה' כי זה לא צנוע, לא יגדלו אצלנו עבריינים. תרשו לי גם לפרגן ל'כיכר השבת' על ההחלטה לפרסם את זה בדרך ראויה, נקיה ומכובדת".

לסיום, אומר הרב קסל: "נחשפתי השבוע למאות ואלפי סיפורים של פגיעה וכאב, והלב מתפוצץ ומתקשה להאמין, כמה קשה. העין דומעת והסיפורים לא מפסיקים, אז לכל מי שפנה ולכל מי שלא העז להיחשף אפילו בפניי, אל תחששו, אתם הקורבן - אתם לא אשמים! לכו לטיפול ותרימו את הראש, אתם גיבורים גדולים, ומגיע לכם את כל הערכה כי אתם מתמודדים, והלוואי ולא נדע עוד צער ולא יבוא שוד ושבר בגבולנו אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר