בין לוד לטבריה

אחרי 20 שנה: מתי מתערב בג"ץ בשיקולים של שר הפנים?

כאשר ביקש שר הפנים דאז לפרק את עיריית לוד ולמנות וועדה קרואה, סירב בג"ץ להתערב בשיקולים של שרנסקי. כעבור יותר מעשרים שנה אחרי, בג"ץ לא היסס להתערב בשיקולי השר דרעי (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בין שרנסקי לדרעי (צילום: Nati Shohat, Noam Revkin FentonFlash90)

האם שופטי הבג"ץ מתערבים בשיקולי שר הפנים לפני פיטורי ראש העיר וחברי המועצה ומינוי וועדה קרואה? תלוי כנראה מיהו השר ומהם השיקולים המנחים אותו.

השבוע, החליטו שופטי בג"ץ לתת לראש עיריית טבריה רון קובי ארכת זמן נוספת, ולדחות את מועד השימוע למרות שלא הצליח להעביר את התקציב השנתי, במסגרת עתירה שהגיש נגד שר הפנים, אריה דרעי.

העסקן יענקל'ה גלויברמן שהיה חבר מועצה בעיריית לוד, נזכר השבוע בסיפור דומה שקרה אצלו בעיר, אך למרות טענות על מעורבות פוליטית, בג"ץ נמנע אז מהתערבות בהחלטת שר הפנים נתן שרנסקי.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר גלויברמן, "לפני 21 שנה החליט שר הפנים דאז להקים וועדה קרואה בעיר לוד, שנה לאחר הבחירות - אף אחרי שהתקציב העירוני אושר, בשונה מטבריה שם התקציב לא אושר".

לטענת גלויברמן, נתן שרנסקי "החליט להקים וועדה קרואה כי ראש העיר דאז של לוד, פנחס עידן לא ספר אותו, והטענה הרווחת הייתה שהוא לא הסכים למנות את חברת מפלגתו של שרנסקי במועצת לוד, לסגנית ראש העיר".

גלויברמן עם דרעי, ארכיון (צילום: מ' מאמין)

"לקחנו אז, כל 19 חברי המועצה ואני בתוכם, שופטת בדימוס - השופטת פריש שתייצג את עיריית לוד בעתירתה כנגד שר הפנים. אני זוכר שפריש הייתה בטוחה שבג"ץ יקבל את הטענה מיד ויגיד לשר הפנים לחזור בו כי אין עילה אמיתית לפירוק המועצה.

גלויברמן ממשיך כי להפתעתו, "שופטי בג"צ אמרו לנו משפט, שמאז ועד היום לא מש לי מהזיכרון: "אנחנו לא מתערבים בשיקולי השר". למרות שלא הייתה לו סיבה לכך, השופטים החליטו לא להתערב בשיקולי השר".

"הפעם, כשרון קובי מטבריה מסית נגד הציבור החרדי ואפילו לא הצליח להעביר תקציב, בג"ץ נותן לו ארכה".

גלויברמן כעוס: "מדובר פה באפליה בוטה של בג"ץ כנגד הציבור החרדי. לא ייתכן שיהיה איפה ואיפה רק כנגד הציבור החרדי. בסיפור הזה אתה רואה שחור על גבי לבן כמה מפלים את החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר