פרוש ומקלב יעדרו

במשלחת 'יהדות התורה' לנשיא ריבלין: רק ליצמן וגפני

בעוד מטעמה של ש"ס הגיעה לפגישת ההמלצה אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין, משלחת של שבעה חברים, הרי שמשלחת 'יהדות התורה' לנשיא, תכלול רק שני חברים (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
גפני וליצמן (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)

בעוד מטעמה של תנועת ש"ס הגיעו אמש (ראשון) לנשיא המדינה ראובן ריבלין, לפגישת ההמלצה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, משלחת של שבעה חברים, הרי שמשלחת 'יהדות התורה' לנשיא, הבוקר, תכלול רק שני חברים.

במשלחת, ישתתפו רק ראשי הסיעות, יו"ר 'אגודת ישראל' סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ויו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני.

במשך השנים כללה המשלחת ארבעה חברים, אולם בעקבות היעדרותו מהארץ של סגן שר החינוך מאיר פרוש, השוהה באנגליה לרגל שמחת אירוסי בנו שתתקיים הערב, גם חבר הכנסת אורי מקלב, מ'דגל התורה', הודיע שלא יגיע להמלצה אצל הנשיא, משום שאינו רואה במעמד ההמלצה חשיבות מיוחדת.

בכך גם ישמר האיזון בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' במשלחת שתכלול רק את ראשי הסיעות ונציג אחד לכל סיעה.

בתוך כך, אומר גורם בכיר ב'יהדות התורה' ל'כיכר השבת' כי 'כחול לבן' וחלק מכלי התקשורת נפלו לספין מתוחכם של אנשי נתניהו, לפיו ראש הממשלה לא רוצה שיוטל עליו ראשון להרכיב את הממשלה. לדבריו, "אם נתניהו לא היה רוצה הוא היה אומר לנו לא להמליץ עליו. אם יבקש כך נעשה. אבל נתניהו ביקש שנמליץ עליו וכך נעשה".

בתוך כך, 'הרשימה המשותפת' העבירה הלילה מכתב לנשיא המדינה ראובן ריבלין בו היא מבהירה כי המלצתם להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ, אינה כוללת את סיעת בל"ד, המונה שלושה חברי כנסת, כך שמדובר בעשרה ממליצים בלבד ולא 13.

בעקבות כך, מספר הממליצים על בני גנץ צפוי לעמוד על 54 ולא 57, ממליץ אחד פחות לעומת 55 הממליצים על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר