"חזק ואמץ"

ש"ס בחיבוק עז לנתניהו; יהדות התורה שותקת

היום הדרמטי ביותר בחייו הפוליטיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שנודע כי יואשם בשוחד, מוצא אותו ללא תמיכה פומבית של חבריו למפלגה. הראשונה לתמוך בו: ש"ס. כל הפרטים (פוליטי)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
דרעי עם נתניהו (צילום: Hadas Parush/Flash90)

כשלוש וחצי שעות חלפו מאז התפרסם כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט החליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלכן המפלגות החרדיות התחבטו בשאלה אם לפרסם הודעת תמיכה בו, ולבסוף - הראשונה, מכלל 'בלוק הימין', לתמוך בו בפומבי, היתה תנועת ש"ס.

"אנו תומכים ומחזקים את ידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו", נכתב בהודעה הרשמית, "איש בעל זכויות עצומות בביטחון ובבניין מדינת ישראל".

בש"ס קראו הערב (חמישי): "אדוני ראש הממשלה, אנו מאמינים ובטוחים שחפותך תוכח והצדק יצא לאור. חזק ואמץ, אל תערוץ ואל תחת. זה יום קשה למדינת ישראל".

"אנו מתפללים שמדינת ישראל תצא מהמשבר הקשה חזקה ומאוחדת", הסתיימה הודעת המפלגה הספרדית החרדית.

יצוין, כי בש"ס, המצויה בתקופת המתנה להחלטת היועמ"ש מנדלבליט בענייניו של היו"ר, השר דרעי, נמנעו מלמתוח ביקורת על מערכת אכיפת החוק, והתמקדו אך ורק בתמיכה בנתניהו ותקווה להוכחת חפותו.

כמו כן, ההודעה יצאה בשם תנועת ש"ס, כמסר מפלגתי כללי, ולא בשמו של שר הפנים אריה דרעי.

במקביל, וכפי שפורסם מוקדם יותר ב'כיכר השבת', ביהדות התורה היתה תחילה כוונה להוציא הודעת גיבוי לנתניהו, כבר בתחילת הערב, אלא שחילוקי דעות על כך במפלגה, בלמו בשלב זה את פרסום ההודעה.

בשלב זה, שומרים במפלגה האשכנזית על שתיקה, בדומה לרוב בכירי תנועתו של נתניהו, הליכוד, ולמפלגת הבית היהודי, החברה ב'בלוק הימין' שהקים.

ההחלטה שהסעירה. הודעת היועמ"ש על כתב האישום (צילום: מתוך פייסבוק)

תגובות תומכות, שכן הגיעו מבכירים בימין, הן של יושבי ראש 'הימין החדש', שכזכור חברו לליכוד - שר הביטחון בנט וח"כ שקד - ושל יו"ר האיחוד הלאומי השר סמוטריץ'.

שר הביטחון נפתלי בנט כתב: "‏לילה כואב לעם ישראל. רבים חשים שמה שקרה הערב לא מגיע לראש הממשלה נתניהו, אדם שהקדיש את כל חייו למען מדינת ישראל. למעננו. בערב זה חשוב לזכור את זכויותיו הגדולות. הוא ראש הממשלה של מדינת ישראל, ועומדת לו חזקת החפות. בתקופה סוערת זו נמשיך לשמור על ישראל בטוחה, מאוחדת וחזקה".

ח"כ איילת שקד הגיבה: "יום עצוב וקשה למדינת ישראל. ראשית, לכל אדם עומדת חזקת החפות וכך גם לראש הממשלה נתניהו. שנית, ברצוני להתייחס לאמירות חסרות שחר שנשמעו היום, שבסיסן בטעות חוקתית וחשוב לי להבהיר את האמת: במהלך 21 הימים הקרובים אין לנשיא שיקול דעת אם להטיל הרכבת ממשלה על מי שיתמכו בו 61 ח"כים. לכן, אין שחר לטענות שלפיהן בית המשפט צריך להתערב בשיקול דעת שהמחוקק כלל לא נתן. ח״כ שאוסף 61 חתימות מקבל את המנדט".

"ההחלטה אם נתניהו ירכיב ממשלה בנסיבות המורכבות שאנו נמצאים בהן כיום - מסורה לחברי הכנסת ולהם בלבד. גם אם נגרר חס וחלילה לבחירות נוספות, ואם נתניהו יתמודד, הנשיא יצטרך לשקול אחריהן לאיזה מועמד יש את הסיכוי הגבוה ביותר להרכיב ממשלה. אם זה יהיה נתניהו אז זה יהיה נתניהו. זה נתון לשיקול דעתו של הנשיא ושלו בלבד. בית המשפט לא יכול להתערב בשיקול דעתו (שיקול הדעת של הנשיא הוא חוקתי, לא מנהלי ולא כפוף לעילת הסבירות)".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כתב: "‏יש הרבה מה לחשוב, לנתח, להיערך, ולעשות. אבל יש כמה דברים שחייבים להיות ברורים בערב המטלטל הזה: מדינת ישראל ואזרחי ישראל חבים לרה"מ נתניהו הכרת הטוב עצומה על עשרות שנים של הקרבה ומסירות, בכישרון אדיר ובהישגים כבירים, למען מדינת ישראל. אני מבקש לחזק אותו ואת משפחתו ברגעים ‏הקשים האלה. יריביו ששמחים לאידו ומתכחשים לתרומתו ולזכויותיו הרבות צריכים להתבייש. נתניהו הוא רק התירוץ עבורם במאבקם להפלת שלטון הימין".

"‏המחשבה שמערכת המשפט שהחליטה על הגשת כתב האישום היא גם זו שתחליט האם נתניהו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה (היועץ ייצג את "המדינה" מול בג"ץ שיישר קו עם עמדתו), בלי שלמערכת הדמוקרטית תהיה יכולת השפעה על כך היא מפחידה, לא דמוקרטית, וסותרת את עקרון הפרדת הרשויות במובן הכי בסיסי שלו".

"‏הוראות חוק היסוד בעניין הזה הן ברורות, וקביעה "משפטית" הפוכה תהיה סיכול ממוקד של הדמוקרטיה הישראלית ואסור יהיה לאפשר אותה. הימין הוא הרוב הגדול בעם והוא יצלח בעזרת השם גם את המשבר הזה וייצא ממנו מחוזק. תרימו את הראש חברים. גם אם הדרך תהיה ארוכה וקשה - בסופה אנחנו ננצח!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר