שטייגען בצל ה'קורונה'

בשיחת טלפון הוחלט: כך יראה 'זמן קיץ' בפוניבז'

מרנן הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי שוחחו בטלפון וקבעו כיצד יראה 'זמן קיץ' בפוניבז' - מהמסכת הנלמדת ועד לשידורים. בכולל 'בית הלל' קבלו הנחיות ממרן הגר"ח קנייבסקי (חרדים, ארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
ראשי ישיבת פוניבז' בשיחת רעים. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

לקראת פתיחת זמן קיץ התקיימה שיחה טלפונית בין ראשי ישיבת פוניבז' מרנן הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי, ובשיחתם הוכרע כי המערכת הטלפונית של שיעורי הישיבה, 'דברי מלכים', תפעל לשידור שיעורי רבני הישיבה בשידור חי, במתכונת של חדרי ועידה בהם יוכלו הבחורים להשתתף בשאלות תוך כדי שיעור.

בהמשך שוחחו ראשי הישיבה גם עם נשיא הישיבה הגר"א כהנמן שהודיע על קיום מעמד הפתיחה המסורתי בשידור חי הערב (ראשון) לצד שיעורי הפתיחה מראשי הישיבה שיימסרו היום.

בנוסף הוכרע כי בזמן קיץ הבעל"ט בסדר א' ילמדו מסכת נדרים פרק ראשון, בסדר ב' מסכת נדרים פרק שלישי, ואילו בסדר ג' ילמדו מסכת שבועות פרק שלישי.

ההכרעה, מהווה היסטוריה בישיבה בה לא משנים מאומה מסדריה הקבועים מימות מייסדה מרן הרב מפוניבז' זצ"ל, לפיה הפרק אותו למדו עד היום בישיבה במסלול הקבוע הינו פרק השותפין במסכת נדרים, אך לאור המצב הוכרע על הפרק האמור, כאשר את פרק השותפין ישלימו ב'זמן אלול'.

בהמשך דנו ראשי הישיבה אודות הצורך בקביעת הספקי לימוד קבועים לשבועות הקרובים ובהמשך השבוע יקבעו ההספקים הנדרשים.

ראשי ישיבת פוניבז' בשיחת רעים בהיכל הישיבה. ארכיון (באדיבות המצלם)

במערכת 'דברי מלכים' נערכים כעת לביצוע הוראות ראשי הישיבה, יחד עם זאת ובהערכות לעומס האדיר הצפוי לשמיעת שיעורי ראשי הישיבה גם מתלמידי ישיבות נוספות, הועלתה הצעה לפיה יעתיקו את זמני מסירת השיעורים של הר"מים לשעות אחר הצהריים ובשעה הקבועה לשיעורים בישיבה [12 בצהריים] ימסרו רק ראשי הישיבה מרנן הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי שיעורים, זאת על מנת לווסת את העומס הצפוי ולאפשר את פינוי הקווים לאלפי שומעים בו זמנית.

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך היום יוכרע הענין בשיחה טלפונית נוספת הצפויה בין מרנן ראשי הישיבה הגר"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי.

בתוך כך, כולל 'בית הלל' הודיע לאברכים על מתכונת של חזרה ל'זמן קיץ', בהוראת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, לפיה כל אברך ילמד בביתו שעתיים סדר א' ושעתיים סדר ב', כשכל אברך קובע לעצמו מתי השעות שנוחות לו ללמוד את שני הסדרים הללו.

בנוסף, הודפסו מאות קבצים של המפרשים על מסכת נדרים שנלמדת בזמן קיץ. הקבצים חולקו ב-35 מוקדים בעיר בני ברק, כאשר באותם מוקדים קיבלו האברכים גם את השיקים עבור מלגות חודשים אדר וניסן, וכן יחולקו בהם ה'מראי מקומות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר