ההסבר להבדל שקומם

חדרי כושר יפתחו; אבל בתי כנסת לא - "כי אי אפשר לפקח"

גורם בכיר במשרד הבריאות, העוסק במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, מנסה להסביר את ההחלטה שקוממה רבים, שחילקה בין חדרי הכושר - שייפתחו - לבין בתי הכנסת, שיישארו סגורים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90 / shutterstock)

ההחלטה על הקלות במגבלות הקורונה, בהן בין היתר היתר לפתיחת חדרי כושר, קניונים ועוד,בעוד האיסור על פתיחת בתי הכנסת נותר בתוקפו, מעוררת זעם בקרב הציבור החרדי.

למרות שבדיונים טרם ההחלטה הועלתה דרישה לפתוח את בתי הכנסת, היא נדחתה, וההערכה היא שמהלך זה יידחה בעוד שבוע ימים, במקרה הטוב, ורבים בציבור שומרי המצוות מביעים תמיהה על עמדת משרד הבריאות הנוקשה בנושא זה.

בשל כך, גורם במשרד העוסק במאבק בנגיף הקורונה, מסביר כעת בשיחה עם 'כיכר השבת', כי הסיבה לאי פתיחת בתי הכנסת היא "העובדה שבתי הכנסת הוכחו בזמן הכניסה למשבר, כמקורות הדבקה משמעותיים".

הגורם ציין, כי בעיה נוספת היא הקיצונים: "יש את 'הפלג הירושלמי' וגם ה'סיקריקים', וקהילות אחרות שלא נזהרות מספיק ולא ישמרו על כללי ההיגיינה בבתי כנסת, ואי אפשר לחלק להתיר ולחלק לא".

ההודעה על ההקלות, אמש (צילום: לע"מ)

לדבריו, "יש עשרות אלפי בתי כנסת ברחבי הארץ, אליהם מגיעים אנשים בכל הגילאים, ילדים ומבוגרים כאחד. אנשים נמצאים שם לאורך כל היום, לתפילות, לימוד ואמירת תהלים. יושבים שם שעות. בבית הכנסת יש גבאי, אך אין מי שיידע לפקח 24 שעות, ששומרים על ההוראות. לדוגמה, אם מישהו ישתעל - מי יעביר חיטוי אחריו? מי ידאג לנקות את השירותים בכל חצי שעה".

"כשמדברים על חדרי הכושר", מסביר הגורם הבכיר, "צריך לזכור שהם נפתחים בהתאם למגבלות. האם אפשר לשחרר את כל בתי הכנסת לפעילות רגילה? מישהו יכול להצהיר שכל בתי הכנסת יעמדו בהוראות? התשובה היא לא".

"זה ההבדל בינם לבין מקום שאפשר לנהל, כמו קניון, מוסד חינוכי, חדר כושר וכדומה. בבתי הכנסת אין שיטה כזו, ואין אפשרות למנוע שהנגיף יפגע במי שיבוא אליהם", מסיים איש משרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר