דריכות

בית המשפט יכריע: מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין?

בית משפט בי-ם צפוי להכריע היום האם מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין ותוסגר לאוסטרליה או אכן היא צודקת והיא חולה בנפשה • ההחלטה תשפיע על הסגרתה לאוסטרליה (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
לייפר, בבית המשפט (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

בית משפט המחוזי בירושלים צפוי להכריע היום (שלישי) האם מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין ותוסגר לאוסטרליה. לייפר, מורה לשעבר, נאשמה בשורת מעשים חמורים בתלמידותיה ואוסטרליה דורשת את הסגרתה. ההערכה כי ההחלטה הסופית תתקבל בבית משפט העליון, לאחר שאחד הצדדים יערער על ההחלטה של המחוזי.

תלמידה התלוננה נגדה להנהלת בית הספר. בעקבות כך לייפר הכחישה ונמלטה לישראל, בה היא נעצרה, אך שוחררה בעילה שאינה כשירה לעמוד לדין.

אלא שחוקרים פרטיים טענו שהיא מתחזה ותיעדו אותה בעודה מנהלת אורח חיים נורמטיבי. בעקבות זאת נפתחה החקירה מחדש, ולייפר נעצרה בחודש פברואר 2018 - מאז היא שוהה במעצר.

במהלך תקופה זו, ועד היום, נידונים בבתי המשפט הליכי ההסגרה לאוסטרליה, הכרוכים במידת כשירותה לעמוד לדין, כשהטענה היא שלייפר מתחזה כסובלת מבעיות פסיכוטיות.

לפני כשנה, פתחה משטרת ישראל בחקירה נגד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בחשד להתערבות לא חוקית למניעת הסגרתה של לייפר, באמצעות הפעלת לחץ על גורמי מקצוע שינפיקו חוות דעת שתמנע את הסגרתה לאוסטרליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר