"אין פתרון?"

מקומם: אפליית בעלי סלולארי כשר ברכבת

בתקופת הקורונה, יש להזמין מקום מראש לפני נסיעה ברכבת, אך אם ברשותכם מכשיר כשר, אין ביכולתכם לבצע את הרישום דרך אתר האינטרנט, ללא קבלת הודעת SMS • מדוע? (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
נוסעים ברכבת בימי הקורונה. אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussii/Flash90)

כדי לנסוע בימים אלו עם רכבת ישראל, יש צורך בהזמנת מקום מראש, על מנת למנוע צפיפות בתחנות - וזאת, כחלק מההגבלות למלחמה בנגיף הקורונה.

הדרך הקלה והמהירה ביורת להזמנת שובר נסיעה מראש, ללא צורך בהמתנה לנציג או בהגעה פיזית לתחנת הרכבת, היא באתר האינטרנט של רכבת ישראל.

אך כדי להשלים את רכישת שובר הנסיעה, יש צורך בהקלדת אישור המתקבל בהודעת SMS בטלפון של הנרשם, צעד מקובל על מנת לחסום גניבות והתחזויות.

אבל בניגוד לחברות אחרות, המאפשרות שליחת הודעה קולית לאלו שאין ברשותם טלפון התומך בקבלת הודעות סמס, ברכבת הדבר אינו אפשרי.

המשמעות: אלפי חרדים הנוסעים ברכבת, להם גישה לאינטרנט מוגן בעבודה אך אין ברשותם סמארטפון אלא רק סלולרי כשר, אינם יכולים להזמין שובר נסיעה באתר האינטרנט של הרכבת.

דוד, נוסע חרדי קבוע ברכבת, אומר ל'כיכר השבת' כי "מדובר בשערורייה. כל החברות הגדולות במשק, החל מגוגל וכלה בבנקים, מאפשרים קבלת הודעה קולית - אבל ברכבת לא".

"למה אני צריך להמתין זמן רב למענה קולי במוקד הטלפוני, או להגיע לרציף לפני הזמן ולהסתכן בקבלת דוח, במקום שהם ידאגו לפתרון קל, כפי שמקובל בכל החברות, בארץ ובעולם?".

דובר רכבת ישראל מסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי "אף אחד לא נותר ללא מענה", וכי "אפשר להתקשר גם למוקד השירות או להגיע פיזית לתחנה ולהנפיק שובר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר