דרמה בזופניק

כתב "המודיע" התפרע בכנס של העדה החרדית

כתב היומון "המודיע" - בעל העבר הפלילי, דורון רוזנצוויג ("שי רוזן"), התפרץ על רבני "העדה החרדית" שכינסו מסיבת עיתונאים בסוף-השבוע שעבר בנושא חילול שבת. בהמשך, הוא גם צרח על כתבי השבועונים החרדים. תגובתו ל"כיכר השבת"? טריקת טלפון. הכתב שהותקף מגיב: "אני מיצר על התנהגותו" (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

"חצופים שכמותכם, איך העזתם להזמין את כתבי השבועונים שנלחמים בגדולי ישראל" צווח האיש.

"אתה אורח פה, מבזה את הרבנים, ומנסה לקבוע את מי מותר לנו להזמין?" תמהו המארחים, או אז עבר המצווח לתקוף אותם: "אתם אלו שנתתם הכשר למלונות עם טלוויזיות..."

הזמן: יום חמישי האחרון. המקום: משרדי העדה החרדית – בניין זופניק. האירוע: כנס חשוב של העדה החרדית, בהפקתו של איש קשרי החוץ של "העדה", ר' אברהם שרייבמן.

ה"אירוע" הזה, היה בעצם מסיבת עיתונאים של רבני העדה החרדית עם העיתונות החרדית.

על הפרק - נושא הלכתי – חשוב מאין כמותו: סוגיית ההשקעות של קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמויות. השקעות שעשויות לגרור בחובן איסורי תורה חמורים.

השקעות פסולות

אל תוככי בניין 'זופניק', הוזמנו לא רק נציגי ביטאון הבית 'העדה', אלא כל נציגי העיתונות החרדית באשר הם, החל מיתד נאמן, המודיע והמבשר (הפסולים בעיני אנשי העדה), ועד לכתבי השבועונים, שבעיני אנשי העדה, פסולים בדיוק כמו ביטאוני המפלגות החרדיות בכנסת, שנאסרו על ידם מכל וכל.

אלא שלאנשי 'העדה', ישנו מסתבר קו ברור, כזה המבדיל בן השקפתם העקרונית, לבין ההבנה כי ישנו ציבור חרדי גדול וחשוב, הסבור ונוהג אחרת.

וכך, ישבו זה לצד זה, כתבי העדה החרדית, עם כתבי היומונים והשבועונים, ושמעו את דבריהם של רבני העדה החרדית, והמומחים שהובאו למקום על ידם.

בין הנוכחים במקום היו רבים מחברי הבד"ץ ומנהליו. הרב גבריאל פפנהיים, הרב שלמה זאב קרליבך, הרב נתנאל לינדר, הרב בנימין לובין, הרב מרדכי מרק, הרב סולובייצ'יק ורבים נוספים.

סיבת הכנס הייתה הצגת העובדות החמורות שהתבררו בנושאי השקעות כספי קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות.

מומחים שהובאו בידי העדה החרדית, הציגו בפני הנוכחים את האופן בו נעשות ההשקעות, והסבירו כי לא ניתן לערוך השקעות – ללא השקעה בחברות המחללות שבת, מלוות או לוות בריבית ללא היתר עסקה, מוכרות חמץ בפסח, מאכילות נבלות וטריפות, כל זה - כאשר היהודי החרדי המשקיע בחברות אלו, נעשה בעצם שותף לכל זה, רח"ל.

אנשי העדה הביאו לדוגמא את "מדד 100" המכיל את 100 החברות הגדולות במשק, ונימקו בעזרת רשימת החברות המופיעות בו, את מסקנתם כי לא ניתן לנהל תיק השקעות נקי משותפות באיסורים חמורים.

מסקנת רבני העדה הייתה, כי האופן היחיד בו ניתן להשקיע – בלא להיכשל בשותפות באיסורים חמורים, הינה השקעה ב"מדדים מחקים", כלומר השקעה המבוססת על דברים המחקים את המדדים האמיתיים, הווי אומר מדדים סינטטיים, תעודות סל, אופציות, וכל מה שאינו המדד האמיתי.

עיתונאי מופרע

אנשי העדה קיוו באמצעות הנציגות העיתונאית הרחבה, לגרום לציבור להיות מודע לחומרת האיסורים, לאפשרות להינצל מהם, וכך להציל את הציבור החרדי מלהיכשל באיסורים הללו.

אלא שהיה מסתבר, מי שהיו לו "עניינים חשובים יותר" לטפל בהם בהזדמנות זו. גם אם הוא אורח במקום לא לו, וגם אם המדובר אל מול עיניהם של רבני העדה החרדית.

"חצופים! מי הרשה לכם להזמין את כתבי השבועונים שנלחמים בגדולי ישראל" החל לפתע כתב המודיע - שי רוזן (שהגיע באיחור) לצרוח לעבר אנשי העדה, כשהוא מצביע לעברו של כתב 'בקהילה'.

"אתה אורח פה, מבזה את הרבנים, ומנסה לקבוע את מי מותר לנו להזמין?" תמהו המארחים, אלא שבמקום להירגע, עבר המתפרע לתקוף אותם באופן ישיר: "מי אתם שתדברו, יש כעת פשקווילים ברחובות נגדכם. אתם אלו שנתתם הכשר למלונות עם טלוויזיות..."

מי האיש? המדובר – למי שאינו מכיר, בדורון רוזנצוויג, מי שכותב בהמודיע תחת השם שי רוזן.

אבל הכתיבה ב"המודיע", היא רק עיסוקו העיתונאי הצדדי של רוזנצווייג. חלק ניכר מזמנו משקיע רוזנצוויג בהוצאת העיתון – פשקוויל 'שומרי תורה', המופיע מעת לעת.

אגב, את שורת הפרובוקציות האחרונות, מקדיש רוזצוויג לא פחות מאשר "לרפואתו של העסקן מיכה רוטשילד", כאשר על פי דיווחים ממקורבי המשפחה, נעשה הדבר למורת רוחה של משפחת רוטשילד.

תגובות:

ניסינו לקבל את תגובתו של מר דורון רוזנצוויג, אולם זה הרים את קולו כאשר שמע כי "מדברים מאתר כיכר השבת", והחל לצרוח "תביא לי מייד את הפרטים שלך, כולל כתובת וטלפון....". השיחה – למותר לציין, הסתיימה בטריקת הטלפון מצידו, לאחר שמבוקשו לא ניתן.

ניסינו גם לקבל את תגובתו של עורך המודיע ישראל שניידר, אולם ללא הצלחה.

כתב "בקהילה" שהותקף, מסר בתגובה: "אני מצר על התנהגותו של מר רוזנצווייג. בשעת האירוע לא ידעתי מיהו האיש, רק לאחר מכן הוסבר לי כי המדובר באדם בעייתי, בעל עבר פלילי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר