הנקמה על האיחוד ב'בלפור'

'ביביסטים', אחרי מחאות הברסלבים: נבטל תרומות לחרדים

הפגנות חסידי ברסלב נגד נתניהו - בשל איסור ההגעה לקברו של רבי נחמן - הכעיסו את ה'ביביסטים' במיוחד כשהן התאחדו עם 'מחאת בלפור' • הנקמה המתוכננת: הפסקת תרומות לחרדים (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ההפגנות של קבוצות מחסידי ברסלב נגד ראש הממשלה נתניהו בגלל איסור ההגעה לקברו של רבי נחמן באומן, שהגיעו לשיא במוצאי השבת האחרונה כשהברסלבים מחו עם אנשי השמאל מול מעון רה"מ ברחוב בלפור בירושלים, עלולות לפגוע בכיסם.

מתברר, כי מקבוצות וואטספ פנימיות של מעריצי נתניהו, ה'ביביסטים', יוצאת בימים אלו יוזמה לבטל את הוראות הקבע למוסדות שונים של ברסלב, כנקמה על התנהגותם, ויש מי שאף הכליל את כל החרדים וקבע שיש להימנע מלתת להם צדקה.

כזכור, ההפגנה הגדולה של הברסלבים במוצאי שבת, בה בלט פלג ה'ננחים', התאחדה בשלב מסוים עם מחאת אנשי השמאל מ'הדגלים השחורים', כאשר משתי הקבוצות עלה קול אחיד נגד "נתניהו השקרן".

אחרי האיומים של החסידים הללו לא לבחור בו בבחירות הבאות, כ'עונש' על התנהלותו בסוגיית אומן, אף הודיע ראש הממשלה נתניהו על הקמתו של צוות מיוחד שיבחן מתווה שאולי כן יאפשר את הטיסות לאוקראינה, למרות סכנת הקורונה.

כעת נודע ל'כיכר השבת', מתוך תכתובות פנימיות של מעריצי נתניהו, מה הנקמה המתוכננת במפגינים מברסלב: הפסקת תרומות, שנועדה לפגוע גם באחד ממקורות ההכנסה העיקריים, הידוע כ'הפצה'; מכירת דברי תורתו של רבי נחמן.

"הם עם השמאל, די לייפות", כתב 'ביביסט' זועם. "זו חבורת בוגדים, שייצאו לעבוד. די, נגמר לי מהם. שקל לא יקבלו ממני יותר". חברו הוסיף: "שיילכו לעזאזל. לבטל כל הוראת קבע וכל תרומה לכלבים הארורים האלה. בוגדים".

"מוזמנים להתקשר לישיבת הברסלבים...", עלתה יוזמה מעשית, בצירוף מספר טלפון, "ולבטל הוראת קבע של תרומה. מי שאין לו הוראת קבע, שיגיד שחשב לתרום וחזר בו. שיפנו לאנרכיסטים".

תגובה נוספת הלנה דווקא על הממשלה: "אם הממשלה דנה בנושא הברסלבים, סימן שהיא מתייחסת אליהם; בכלל לא צריך להתייחס אליהם, חבורה של מטורללים כמו המפגינים בבלפור".

"ברלסבים חצופים ומושחתים, שייצאו לעבוד", כתב ביביסט זועם אחר, ותומכת נלהבת אחרת בנתניהו סיכמה: "אני לא תורמת לחרדים שקל יותר. אני מודיעה, ואתם תעשו כמוני: תבטלו את כל הוראות הקבע שלכם של תרומות לחרדים. שישיגו כסף מלפיד ואחמד טיבי".

גם בטוויטר עלתה יוזמה דומה, על ידי אורנה פרץ, זו שבעבר אמר לה נתניהו "את משעממת". וכך היא צייצה: "עקב מחאות החרדים כנגדנו, אנו מודיעים שאנחנו מבטלים את הוראות הקבע לתרומות שאנו תורמים לכם".

"לכו לטיבי, לפיד וברק שיתרמו לכם, חבורת חצופים. בזכות ראש הממשלה אתם מתפללים בנחת... אני לא חוששת להביע את עמדתי: שקל לא תקבלו ממני יותר. מהמעט שיש לי תמיד תרמתי לכם. נגמר. לכו לברק וליברמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר