נאום הפרידה

השר יעקב ליצמן: "אני רואה ב'כיכר השבת' כל מיני שטויות"

השר המתפטר הסביר כי התריע מראש מפני סגר דווקא בתקופת החגים, וכי החליט לפרוש מהממשלה בשל הפגיעה ברבבות יהודים • ומה דעתו על 'כיכר השבת'? • צפו (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

אחרי שהודיע על התפטרותו - ולפני שההתפטרות נכנסת לתוקף, הגיע היום (שני) שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן לטקס הרמת כוסית עם עובדי המשרד, לכבוד השנה החדשה.

במהלך נאומו, הסביר את הנסיבות שהובילו להתפטרותו, תוך שהוא טוען כי "כשהיו 2000 נדבקים ביום שאלתי למה לא עושים סגר? אמרו לי 'נחכה עוד מעט'".

"שאלתי למה מחכים לחגים, תעשו סגר כעת ונמנע פגיעה בחגי ישראל ורבבות יהודים שפעם בשנה באים להתפלל", אך לדברי ליצמן: "בחגים אפשר לפגוע, לא בהפגנות ולא בחופש".

ליצמן תקף את כלי התקשורת שהסבירו מניעים נוספים להתפטרותו, והזכיר את 'כיכר השבת': "יש איזה אתר, כיכר, כיכר המדינה... כיכר השבת".

לדבריו, כל ההסברים שהועלו על ידי פרשנים ועיתונאים, "הכל הבל. אין משהו מאחורה. תלמדו: יש אנשים שיש להם עקרונות וערכים ומשלמים על זה מחיר בלב שלם”.

בנאומו, תקף ליצמן את פרויקטור הקורונה רוני גמזו ואמר כי "פגיעה בחגי ישראל הוא קו אדום, וזה תוכנן מראש והתרעתי מראש שאתפטר - וכך עשיתי. אני לא נגד סגר אבל גמזו תכנן דווקא בחגים ופגע ברבבות יהודים".

ליצמן הוסיף כי מדובר בפגיעה חמורה יותר, שכן בראש השנה ויום כיפור, יש רבבות יהודים שזו הפעם היחידה בשנה שהם מגיעים לבתי הכנסת, וכעת, בגלל הסגר, לא יתפללו בימים אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר