פרשת ברזילי

פרוש לביבי: "יש לך הרבה מה ללמוד מאולמרט ושרון"

סגן שר החינוך, מאיר פרוש, תקף בחריפות את ראש-הממשלה על רקע ההחלטה להזיז את הקברים ממתחם בית-החולים ברזילי: "הליכוד במערכות הבחירות מנסה להציג את עצמו כקרוב לעניני דת. בהתנהגות המשפילה אתם מוכיחים את ההיפך". ובתוך כך, עשרות אברכים ישבתו באשקלון, וינסו למנוע מחטף במוצ"ש (חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
מאיר פרוש (פלאש 90)

מנכ״ל רשות העתיקות, שוקה דורפמן הודיע אמש לעסקנים כי משרד ראש הממשלה החליט על פינוי הקברים ממתחם בית החולים ברזילי כבר ביום ראשון הקרוב. בכך, למעשה, נסתם הגולל על התקווה בלב המגזר החרדי.

"אנשי ראש הממשלה כנראה מתבססים על שיקולים אחרים, ומעדיפים זאת על פני פתרון ראוי", אמרו העסקנים. "מה שמוביל את ראש הממשלה ואנשי לשכתו הם נתוני רייטינג, שיסייעו להם להפנות את תשומת הלב הציבורית מכשלונותיו של נתניהו בענינים המדיניים, על חשבון ביזוי כבוד המת".

סגן שר החינוך חבר הכנסת מאיר פרוש החליט לשבור שתיקה, ובמשך היום ניהל שיחות ממושכות וקשות עם אנשי לשכת ראש הממשלה על גישתם הבוטה והמזלזלת בכל הקשור לפתרונות שהוצעו למניעת הפגיעה בקברים.

בשיחותיו עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, ועם ראש הלשכה נתן אשל, אמר סגן השר פרוש: "עליכם ללמוד הרבה מיועצי ראשי הממשלה שרון ואולמרט, שטיפלו בכל ענין שהיה קשור בקברים בגישה יהודית וענינית בצורה חיובית תוך הבעת רצון למצוא דרך לא לפגוע בקברי קדמונים".

היחס שלהם כלפי פגיעה בקברים, הדגיש פרוש, היה לאין ערוך בהשוואה אל מול התנהגותכם המזלזלת הפוגעת והמעליבה.

"נבצר ממני להבין", אמר סגן השר, "גישה אטומה זו לא לדון כלל בהצעות החילופיות שהועלו בבניית חדר המיון המוגן מבלי לפגוע בקברים, במיוחד כאשר הצעות אלו הם מעשיות ביותר, ואף מגדילות את שטחי בית החולים בהוספת מיטות וחדרי ניתוח".

עוד אמר פרוש: "הליכוד במערכות הבחירות מנסה להציג את עצמו כקרוב לעניני דת, בהתנהגותכם המשפילה הנכם מוכיחים את ההיפך. הרצון למצוא חן בעיני התקשורת היא העומדת בראש מעיינכם, ולפיה נקבעת המדיניות במסכת השיקולים בנושא כ״כ רגיש הפוגע בציפור הנפש של היהדות הנאמנה כאשר הדבר כואב לנו עד מאד".

גורם בכיר ביהדות התורה אמר בשיחה ל"רדיו קול חי": ״נפנה ונזכיר למצביעי הליכוד בבוא העת כי הסיסמה ביבי טוב ליהודים ריקה מתוכן".

בתוך כך, בחוגי העדה החרדית נערכים לאפשרות שנציגי רשות העתיקות יבצעו מחטף מיד עם צאת השבת. בשעות אלה נערכים עשרות אברכים לצאת לכיוון אשקלון שם ישבתו במהלך השבת הקרובה. לדבריהם, הם מתכוונים להיות בקרבת בית החולים בכדי למנוע בגופם את ביזוי כבוד המת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות