סערת החיידרים

"פיקוח נפש?"; ההסבר של המלמד על הוראת הגר"ח קנייבסקי

הרב סענדר פרייזלר, מהמלמדים הוותיקים בחיידר בבני ברק, נדרש לסערת פתיחת החיידרים והסביר לילדי הכיתה, מה זו "דעת תורה" ותקף את "החצופים הקטנים" • האזינו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: אהרון קרון, פלאש 90)

פתיחת תלמודי התורה בהוראת גדולי ישראל ובראשם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, מעוררת סערה, כך מתברר, לא רק תקשורתית - אלא גם בקרב תינוקות של בית רבן ששוקדים על תלמודם.

הרב סענדר פרייזלר מהמלמדים הוותיקים בחיידר מוכר בעיר בני ברק, הסביר לילדים מהי דעת תורה, ולמה מחויבים לשמוע לדעת תורה - גם אם היא לא תמיד מובנת. הדברים, הגיעו לידי 'כיכר השבת'.

"אנחנו נמצאים בפולמוס חדש בעקבות דברי רבן של כל בני הגולה", פתח המלמד את דבריו, "כולם יודעים שהעולם עומד בזכות שלושה דברים: התורה, העבודה וגמילות חסדים. רבינו שר התורה הורה שהעולם חייב את כוח התורה, וכדי שיהיה כוח התורה חייבים לפתוח את עולם הישיבות ותלמודי התורה, בלי זה אין עולם.

"הוא בעיניו הקדושות רואה שהעולם חייב כעת תורה. אני בטוח שהפרויקטור של הקורונה הפרופסור הנכבד רוני גמזו וראש הממשלה נתניהו אם ח"ו הם בעצמם היו נתקלים במצב של פיקוח נפש הם היו דואגים לקבל את ברכתו של מרן שר התורה לזכות ברפואה שלמה וישועה".

המלמד המשיך ואמר: "מה החשבונות שלו, אני לא יודע. קטונתי. הוא אומר בצורה ברורה - העולם חייב תורה. כדי שתהיה הגנה, חייבים תורה. יש כמה יהודים מסכנים שאומרים, 'אולי בזכות שיפתחו את הישיבות יתרבו המחלות ויקחו את המסכות מאיתנו, והוא מכניס את כל עם ישראל לסכנה'. הוא לא יודע שיש פיקוח נפש? הוא לא יודע שיש דינא דמלכותא דינא?.

"אני אומר לכל אותם חצופים קטנטנים, יהודי ש-90 שנה שוקד על התורה הקדושה, גמר את הש"ס ושולחן ערוך מקיים קלה כבחמורה, אתם מקשים ושואלים האם זה נגד פיקוח נפש?!

"הוא עונה לאנשים אם לעשות ניתוח או לא. הוא לא יודע מה זה פיקוח נפש? הוא יודע מה זה דיני פיקוח נפש, שאף אחד לא ינסה לערער ולהטיף מוסר לגדול הדור. יש לכם שאלות למה רב חשוב חושב אחרת? אנחנו לא מחלקים ציונים לרבנים. מרן גדול הדור אמר, אז אין על זה חולק וערעור".

עוד הוסיף המלמד המקורב למרן שר התורה ואמר: "הוא אוהב ודואג לכל עם ישראל, חי את הצרות שיש, יודע בדיוק מה קורה, והוא גם אוחז שברגע זה כדי להציל את כלל ישראל חייבים לפתוח את עולם התורה. ולכן שאתם תזכו ללכת לתלמוד תורה ללמוד גם אם הרשויות לא מבינים כמה כוח התורה יכול להשפיע".

"אני מבקש מכם ילדים יקרים תזכרו שמרן שר התורה אמר שתלכו ותלמדו תורה אבל בשום אופן לא להדביק חלילה. לא ללכת לסבתא ולנשק אותה זה לא בגדר לימוד תורה. אתם מצווים לשבת וללמוד תורה. הוא דיבר רק על דבר אחד, שעולם התורה יחזור ללמוד תורה כי בלי תורה העולם כולו נמצא בסכנה הרבה יותר חמורה מהקורונה... הדברים שיוצאים מפה קדוש, זה דברים שאנחנו לא מבינים אותם. זה כמו הוראה שקיבל משה רבינו בהר סיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר