חסר תקדים

הרב אליהו: "שמידל שיקר בשמו של הרב אליישיב"

רבה של צפת יוצא היום במתקפה חריפה על יו"ר ארגון "אתרא קדישא", הרב דוד שמידל: "שמידל ידוע כמחרחר ריב ומדון, הוא לא רב". על דרכי המחאה: "מי שהולך להפגנות האלה – טיפש, הוא טיפש וחבל על הזמן שלו". וגם: האם חתימות גדולי התורה הושגו במרמה? (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(מנדי הכטמן, אתר COL)

מתקפה חסרת תקדים יוצאת הבוקר מבית-מדרשו של הגאון הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, על רקע הסערה ברחוב החרדי בעקבות פרשת ברזילי.

בראיון לרדיו "גלי ישראל", תוקף הרב אליהו בחריפות חסרת תקדים את הרב דוד שמידל, יו"ר ארגון "אתרא קדישא", שמנצח על המאבק - כך דווח באתר סרוגים.

בראשית דבריו הרב אליהו הוא פוסק כי מותר לפנות את העצמות בברזילי."לפי דעתי מצווה להזיז את העצמות כך כתוב בהלכה, כך כתוב בשולחן ערוך. כך עשה רשב"י. הגמרא מספרת שרבי שמעון בר יוחאי כשראה עצמות שמפריעות לציבור אז הוא פינה אותם. וכתוב שהיה איזה זקן אחד שערער על מה שעשה. הגמרא מספרת שנתן עיניו בו ועשה אותו בעצמו גל של עצמות".

ומה דעת הרב על הרב שמידל וחבורתו? "אתרא קדישא והעומד בראשם דוד שמידל וכינה את ההולכים בדרכם "טיפשים". אני לא מבין את אתרא קדישא מי שהולך להפגנות האלה – טיפש, הוא טיפש וחבל על הזמן שלו וחבל על הביטול תורה שלו וחבל על המחלוקת שהוא עושה פשוט טיפשות. חבל.

"ההלכה אומרת לפנות אז מה אתה מפגין? בשם מי אתה מפגין? בשם העם ארצות? אז שמידל אמר שצריך.." בשלב הזה עבר הרב אליהו לבקר אישית את דוד שמידל יו"ר "אתרא קדישא":

"שמידל ידוע כמחרחר ריב ומדון, הוא לא רב, רבנים גדולים אמרו שמצווה לפנות כך פסק רב העיר, כך פסק הרב רוז'ה שהוא מומחה לעניין. כך פסקו הרבנים הראשיים לישראל. כך פסקה מועצת הרבנות הראשית לישראל.

"מי זה השמידל הזה? מה פתאום צריך להתייחס אליו בכלל? כל מי שהולך בעקבותיו פשוט טיפש. חבל לעורר מחלוקת. בשביל מה חילול ה' הזה בין דתיים לחילונים. זה מיותר זה לא הלכה אלא טיפשות".

הרב אליהו גם לא מתרשם ממכתבי הרבנים והפשקווילים. "ושלא יגידו הרבנים חתמו. אני מכיר ויודע, שהאדם הזה בא לרבנים מספר להם סיפורים שלא היו ולא נבראו ופשוט מוליך אותם שולל.

"אז גם החתימות של הרבנים לא מרשימות אותנו. אם הרב אליישיב שהוא גאון וצדיק היה בא ואומר הלכה אחרי שהוא רואה היינו כולנו מכופפים את ראשנו אבל אני לא מאמין שהרב אליישיב אמר 'לא לפנות' כי זה לא יכול להיות, יש הלכה, והרב אליישיב איש הלכה לא איש פוליטיקה. אז כל מה שאומרים בשמו שקר וכזב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות