סוער באגודת ישראל

פרוש: "בעלזא גדולה מויז'ניץ, גור לא עברה 25 אלף קולות"

מאיר פרוש עולה למתקפה נגד יעקב ליצמן וחושף התנהלות בעייתית בתוך אגודת ישראל, הן תקציבית והן בנוגע לשיתוף פעולה בין הקהילות: "ההתנהלות באגו"י היא לא חברית ולא קהילתית" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yehuda Haim/Flash90)

המתיחות הפנימית באגודת ישראל: סגן שר החינוך מאיר פרוש יוצא הערב (רביעי) בחריפות נגד שר השיכון יעקב ליצמן, במפגש עם חברי מועצה של שלומי אמונים מכל הארץ בעיר אלעד.

בנאום ה'אני מאשים' שלו, פירט פרוש את ההתנהלות הבעייתית בתוך אגודת ישראל, על המשבר הכספי הקשה מול המרכז הארצי, על התנהלותו של ליצמן ועל הזלזול של אגודת ישראל בבעלזא ובקהילות נוספות.

בין היתר, חשף פרוש בפני הנציגים את המשבר הכספי הקשה מול המרכז הארצי, וחשף פעולות רבות שנקט מאחורי הקלעים בהחתמת חברי ועדת ה-8 שדרשו לשלם כסף לספקים ולפעילים, ובדרישה לכונן מחדש את פעילות ועדת הכספים של התנועה.

"באיזה ארגון, באיזה מפלגה ובאיזה מסגרת אין ועדת כספים? האם מותר לנהל קופה של יותר מ-3 מליוני שקלים בשנה ללא ועדת כספים של כל הסיעות: אנחנו, גור, בעלזא וויזניץ, בדיוק כפי שהתנהל מאז הבחירות הפנימיות, כאשר נציג שלומי אמונים הוא היו"ר של ועדת הכספים של התנועה".

הוא שיתף את הנוכחים באכזבה של הקהילות מכך שבמקום התשיעי של אגו"י לכנסת שוב הוצב מועמד של גור, תוך התעלמות בוטה מחסידויות אחרות. "נוצרה אכזבה בכל הקהילות שתלו תקווה. מועצת הקהילות כן, מקומות לקהילה בקדמת הרשימה לכנסת לא?, ובכל זאת, למרות חוסר היחס מצד אגו"י, כל הקהילות שלנו עמלו וטרחו והביאו להישגים מרשימים".

"ההתנהלות באגו"י היא לא חברית ולא קהילתית", אמר פרוש. "אגודת ישראל התגלתה כמפנה עורף לקהילות. פגעו באייכלר כנציג בעלזא שמייצג קהילה גדולה, מהגדולות שנלקח ממנו ועדת לפניות הציבור שהוא השכיל לרומם אותה. גם ויזניץ יודעים שבעלזא גדולה מהם ובכל זאת ויזניץ לא משכילה להבין שהסיפור שלה עם בעלזא צריך להסתיים".

"גם אייכלר וגם טסלר הרי מכהנים בכנסת, האם למרות זאת אנחנו באגו"י צריכים לחיות עם המתח שיש בין בעלזא לויזניץ? האם גם אחרי שמקימים מועצת קהילות המטרה היא לקרב קהילות, אפשר לפגוע כך בבעלזא".

פרוש הוסיף: "ליצמן אמר בשבוע שעבר שהוא לא חייב דין וחשבון לאייכלר ופרוש. ברשותכם אני מבקש לענות לליצמן: על חבר כנסת אחד לא מקבלים את משרד השיכון והבינוי, הרב רפי פרץ, על מנדט אחד, קיבל את תיק מורשת וירושלים. ברשימות הקהילות בכל אחד משלושת מערכות הבחירות, חסידות גור לא עברה את ה- 25 אלף קולות".

"לכן כעת כאשר נערכים למערכת בחירות נוספת, אנו מכריזים שההתנהלות באגודת ישראל כפי שפירטתי חייבת להשתנות. התנהגות מבזה מולי ומול הרב אייכלר, התנהגות מבזה מול הקהילות חייבת להשתנות. הצבעתי על הכשלים וזה הזמן לתקנם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר