רגע מרתק

עסקן הפלג לקצין: "לא היה עדיף לשחרר את העציר שלנו?" • צפו

דו שיח מרתק התפתח בין בכיר 'הפלג' מנחם כרמל לבין קצין משטרה, רגע לפני הפעלת זרם ה'בואש' לפיזור המפגינים בכניסה לבני ברק בעקבות מעצרו של תלמיד הישיבה העריק (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בהפגנת הפלג בכניסה לבני ברק, בעקבותיה נחסמו הכניסות לעיר, נרשם רגע מעניין של דו שיח קצרצר, בין אחד מקציני השטח של משטרת מרחב דן לבין העסקן מנחם כרמל.

היה זה לפני שהחלה הפעלת המכת"זית ששחררה סילוני בואש על המפגינים, בניסיון לפזרם מהכביש אותו חסמו שוב ושוב, למרות 13 המעצרים שביצעו כוחות המשטרה.

כרמל, מבכירי עסקני הפלג, ניגש לשוטר ושאל בחיוך, ספק בהתגרות: "לשחרר בחור אחד לא היה יותר קל? עזוב... תגיד לי: לא היה יותר קל לשחרר את העציר שלנו?", כשהוא מכוון לעילת המחאה - מעצר תלמיד הישיבה שזוהה כעריק מצה"ל.

קצין המשטרה לא ענה ישירות, ואמר: "כבוד הרב, תגיד לי בפה מלא... כי אני לא רוצה להפעיל את זה (את הבואש. ח.ג.)". וכמל השיב לו: "אז אל תפעיל".

בשלב זה כרז השוטר לכלל המפגינים: "חברים, אני אומר לכם: אנחנו מפעילים תיכף בואש. לכו מפה", אך אלו ענו לו שוב ושוב בצעקות: "למה ב'בלפור' אתם לא מפעילים בואש?".

הפינוי והמעצרים

כאמור, בהפגנה נעצרו עד כה 13 מהמוחים, ובמשטרה הסבירו כי הם "חשודים בהפרת החוק והסדר הציבורי, לאחר שחסמו צירים ראשיים תוך אי הישמעות להנחיות השוטרים, וכן יידו אבנים לכל עבר, כאשר שוטר נפצע מכך בפניו ונדרש לקבל טיפול רפואי במקום".

"שוטרי התנועה ממשיכים גם בשעה זו לכוון את תנועת כלי הרכב לצירים עוקפים, בשל עומסי תנועה שנגרמו מהמחאה, וציבור הנהגים מתבקש לפי שעה לנוע בצירים חלופיים. במשטרה רואים בחומרה כל הפרת סדר ופגיעה בשוטרים, והיא תמשיך לפעול בנחישות כנגד פורעי החוק הנוהגים באלימות".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר