הדרמה באגודה

בעלזא ושלומי אמונים מתאחדים - ומציבים רשימת דרישות

סיעות בעלזא ושלומי אמונים באגודת ישראל מעלים דרישה לשנות את סדר המקומות ברשימה לכנסת, להוסיף נציגים מחסידויות להם אין ייצוג - ולהקים את ועדת הכספים (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: ללא)

פורום סיעת שלומי אמונים וחסידות בעלזא התכנסה לישיבה מיוחדת לקראת הבחירות לכנסת ה-24 בה הוצגו הדרישות, כאשר המטרה היא ליצור אחדות מלאה מקיר אל קיר בתוככי אגודת ישראל.

בכינוס הועלתה עניין הקמת מועצת הקהילות של אגודת ישראל והסיבות לייסודה. היה זה לאחר הבחירות המוניציפאליות בהן התברר שיש צורך לחבר את כל הקהלים והקהילות באגודת ישראל, כדי שכל חוג יהיה מיוצג כראוי, ושכך גם תהיה תחושת כל קהילה וכל יחיד.

מהנתונים שהועלו אוששה העובדה שכלל הקהילות הקשורות לאגודת ישראל, גם אלה הנחשבות כעומדות בשוליה, מצביעות בפועל עבור יהדות התורה באחוזים גבוהים מאוד.

משום כך, חודד במהלך הכינוס הצורך המיידי בשינוי דפוסי ההתנהלות באגודת ישראל, בעיקר מול הסיעה המרכזית של חסידות גור והסיעה המאוחדת של חסידות ויז'ניץ.

לקראת הבחירות התכנסו ראשי סיעות שלומי אמונים ובעלזא וגיבשו מסמך דרישות: "אנו ראשי הסיעות הנ"ל התכנסנו הערב, עם הכרזת היציאה למערכת בחירות נוספת כדי לדון בדבר איחוד השורות של התנועה הקדושה- אגודת ישראל בארץ ישראל במטרה להרבות מצביעים ולהגדיל תורה ולהאדירה".

"מתוך רצון לליכוד השורות וחיבור כלל קהילות החסידים לתנועת אגודת ישראל, ומתוך רצון לתת תחושת שותפות למקסימום קהלים במוסדות התנועה הק'."

אלו הדרישות של הסיעות, שהחלו במפתיע לשתף פעולה בשנתיים האחרונות: "אנו קוראים בזאת לידידינו ושותפינו להנהגת תנועת אגודת ישראל, להצטרף לצורך ולצו השעה ולפעול:

א. להחליט שהחל מהמקום החמישי של אגו"י יוצבו נציגי חסידויות שלא מיוצגות בארבעת המקומות הראשונים של התנועה, לפי סדר גודלם וע"פ נתוני הפילוח של תוצאות הבחירות לכנסת ה-23".

ב. לשים סוף לתחושת האפליה והקיפוח של סיעת חסידי בעלזא, שאינם מיוצגים ע"פ גודלם ומעמדם הראוי".

ג. להקים לאלתר ועדת כספים המורכבת מנציג אחד של כל סיעה, במתכונת כפי שהיה בעבר. ובכך לאפשר שקיפות מלאה בניהול כספי הציבור".

לסיום כתבו, "אנו בטוחים שהחלטות אלו יפלו על אוזניים קשובות והדברים יתקבלו על כלל סיעות התנועה ובעז"ה נוכל לצאת בכוחות חזקים ובתחושת שותפות של כלל הסיעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר