"תולש את שערותיי"

חשבון הנפש של משה גלסנר ואבי בלום. צפו

העיתונאים משה גלסנר ואבי בלום פתחו אמש את התוכנית 'שחור לבן' בערוץ הכנסת בחשבון נפש חרדי • גלסנר: "אני לא יודע את נפשי" • בלום: "אנחנו רואים את הגמגומים בהנהגה" (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

העיתונאים משה גלסנר, מגיש המהדורה המרכזית ברדיו 'קול ברמה', ועו"ד אבי בלום, פרשן עיתון 'משפחה', פתחו אמש (שני) את התוכנית 'שחור לבן' בערוץ הכנסת בחשבון נפש חרדי בשל האירועים האחרונים במגזר. צפו בדברים.

גלסנר: "אני יושב ותולש את שערותיי מבושה ומזעם על אנשים שקוברים את הציבור החרדי ולא מבינים מה הם עושים. או שגרוע מכך – מבינים ולא אכפת להם מה הם עושים, והם מיעוט שבמיעוט של הציבור החרדי, ועדיין אני לא יודע את נפשי ואני יודע שגם אתה לא יודע את נפשך. חשבנו הרבה מה לומר, אין לנו מה לומר – פשוט התסכול גואה בנו".

בלום: "אני מסכים איתך עם הכל חוץ ממשפט אחד. אמרת ׳המיעוט שבמיעוט׳. אני לא חושב שמדובר במיעוט כפי שלא מדובר ברוב.

"קוראים לנו לפאנלים תקשורתיים ועד עכשיו שתקתי, כי אני אף פעם לא מרגיש דובר של הציבור החרדי, אלא כמי שמדבר מעמקי ליבי וגאה – גם עכשיו, בכיפה השחורה שעל ראשו. ראינו את נתי טוקר שאנחנו מעריכים, מדבר על כך שהוא מתבייש לראשונה בזה שהוא חרדי, אני לא שם, אבל אם שואלים כעת: מה קורה אצלכם, אני שותק כי אין לי תשובות.

"ואי אפשר להגיד הפעם שזה רק מיעוט. אנחנו רואים את הגמגומים בהנהגה, ואנחנו לא מדברים על רבנים, אבל כולנו רואים מה שקורה בחצרות, איך כל מיני חצרנים הופכים את הסיטואציה לקרדום לחפור בה, כדי להשיג כותרות שהופכות אותם לאדוני הארץ ומנהיגי המדינה".

גלסנר: "ועם כל הכבוד לתירוצים, להגיד גם בבלפור מפרים, וגם בהר הבית ועוד אלף ואחת תירוצים – אנחנו משלמים בחיים שלנו ויש כאלה שמסתובבים ומספרים ומסבירים לנו למה הם צודקים! תשכב בקבר צודק – זה יעזור לך משהו?
האנשים האלה קוברים אותנו גם פיזית, גם חברתית, גם פוליטית וגם וציבורית".

בלום: "ועוד מילה. ראינו מה קורה בגג עיריית בני ברק, את חברי הכנסת החרדים שמתכנסים לדבר על האכיפה הקולקטיבית – שהיתה לא בסדר וגם על זה נדבר תכף עם השר אוחנה. אבל איפה הייתם עד עכשיו? למה לא התכנסתם לזעוק ככה על ההפרות במגזר כשידעתם שזה קורה?".

גלסנר: "לזכותו של אריה דרעי שהוא חריג בהנהגה והוא לא היה שם, וכך גם יעקב אשר – הם החריגים בקרב ההנהגה החרדית שלכל אורך המשבר מגלים אחריות יוצאת דופן ועליהם אפשר להסתכל ולומר שהם מייצגים את הציבור החרדי באמת".

בלום: "לאלה שלא הגיעו – מגיע צל״ש. אבל הרוב שותקים, ובכך נותנים לגיטימציה. חז״ל אמרו: איוב ששתק – נידון בייסורים. זה שהם מזדעקים דווקא על כך שיש אלימות משטרתית ולא על ההפרות בתוך המגזר, מוכיח שהם לא באמת מייצגים את הציבור שלהם נאמנה, או לפחות את חלק הארי מהציבור שמתקומם, פנימית, נגד ההפרות האלה".

גלסנר: "חד וחלק. כל מילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר