פרשת עמנואל

שעות לפני החלטת בג"צ: פרוש פונה לנשיא המדינה

שעות לפני תשובת בג"צ בעניין קיום החלטות הצדדים בפרשת עמנואל - פונה סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש אל נשיא המדינה שמעון פרס שיתערב בפרשה הסבוכה. ל"כיכר השבת" נודע כי פרוש ביטל ביקור ממלכתי בארגנטינה, בשל הוראת הרבנים שיתחיל להיערך לעצרת ענק נגד התערבות בג"צ (חינוך, חדשות)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
פרוש (פלאש 90)

סגן שר החינוך חבר-הכנסת ר' מאיר פרוש פנה אמש (שני) אל נשיא המדינה שמעון פרס בבקשה שיתערב בענין פרשת ביה"ס בעמנואל, הגורם לסערה בקרב הצבור החרדי, כאשר הפרשה הולכת ומסתבכת לאור פסיקת הבג"צ.

פרוש הסביר, שאמנם ישנה פסיקה של בית-המשפט בנושא, אבל זוהי זכותו החוקית של נשיא המדינה להתערב בענין במתן חנינה צבורית ולמצוא דרך לגשר על הפערים באותה מידה שניתנת לו הזכות למתן חנינה על אף פסיקה של ביהמ"ש.

בדבריו אמר, כי ההורים בעמנואל לא עברו חלילה שום עבירה, במיוחד לאור העובדה שמשרד החינוך בתחילת שנת הלימודים אישר את קיום המגמה החסידית, והמשרד אף נתן לכך גיבוי עד לפסיקת שניתנה ע"י ביהמ"ש באמצע השנה, כעת לאור המצב כאשר ההורים עומדים ללא חת לפעול עפ"י הוראת גדולי ישראל ונוצר מצב תקדימי של התנגשות חזיתית עם הבג"צ - דבר שנמנעו במשך כל השנים מלהגיע אליו לאור עדינות ורגישות הנושא.

בימים אלו כאשר הנושא עלול לגרום חלילה למלחמת תרבות שתביא לזעזוע עמוק בקרב הצבור ואף יגרום למשבר גדול ביחסים עם הצבור החרדי, מתבקש הנשיא להתערב מיידית בנושא כדי למנוע את הדבר - כל פרוש.

בתוך כך נודע ל"כיכר השבת" כי פרוש החל בהתייעצויות לאפשרות עריכת מפגן ענק נגד הפגיעה בעצמאות החינוך החרדי.

פרוש החל בפעילות זו לאחר פניות שקיבל מגדולי תורה בדבר הצורך, לגייס את היהדות החרדית ברחבי הארץ ובחו"ל למאבק על קדושת החינוך.

ההצעה מדברת על קיום מפגן בכל הריכוזים החרדיים ברחבי תבל, בעת ובעונה אחת, כדוגמת מפגן הענק של חצי מיליון איש לפני כעשור שהתקיים במחאה נגד הבג״ץ.

העיתונאי ישראל רוזנר דיווח ברדיו קול-חי כי סגן השר פרוש היה אמור לצאת אתמול בשליחות הממשלה לביקור ממלכתי בן שבוע ימים לארגנטינה כאורח איגוד הקהילות היהודיות, אך בהוראת חברי מועצת גדולי התורה, האדמורי"ם מערלוי וסדיגורא, אליהם הצטרפה בקשתו של האדמו"ר מסלונים - הוא ידחה את נסיעתו עד לבירור הצעדים בפרשת עימנואל.

היום (שלישי) אמור בג"צ לתת את תשובתו להודעות הצדדים על מידת קיום החלטת הבג"צ, מלפני כשבוע.

יצויין כי שלשום התבטא האדמו"ר מסלונים בחריפות על התנהלות הבג"ץ במהלך שבע ברכות לנכדו שנערך בעמנואל.

בין-היתר אמר האדמו"ר: "מהבג"צ אנו לא מצפים לרחמים, אבל מא-ל מלא רחמים אנו מצפים שנוכל להמשיך לדור במקום האהוב עלינו ביותר, אבל אם נאלץ לעזוב את המקום אמר האדמו"ר, נלבש כולנו בגדי שבת, ונצא מכאן בתופים ובמחולות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר