זעזוע בישוב החרדי

הוחמר עונשה של גננת שביצעה "מעשים מעוררי חלחלה"

בעוד הילדים האוטיסטים צורחים מהמעשים - לעתים בנוכחות הוריהם שהבינו זאת כ'שיטת טיפול' - הכאיבה להם הגננת, המוכרת כמסורה; היום בית המשפט ביטל את הסדר הטיעון איתה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בבית משפט השלום ברמלה נגזרו היום (חמישי) 15 חודשי מאסר על גננת בת 47 מישוב בשומרון, שהורשעה בתקיפה אכזרית של חמישה קטינים פגועי ראש, בקליניקות שבבעלותה.

המעשים, בוצעו לפי בית המשפט בבני ברק ובירושלים מספר רב של פעמים, בין השנים 2017 ל-2019, תוך שהילדים האוטיסטים צורחים מכאב - לעתים בנוכחות הוריהם, שהבינו זאת כ'שיטת טיפול'.

בכתב האישום נכתב, כי בשנים 2012-2020, ניהלה האישה גן לגילאי שנתיים עד ארבע בביתה, בנוסף לשתי קליניקות פעילות שתחזקה בבני ברק ובירושלים, כשהיא מציגה עצמה כבעלת "שיטה שיקומית ייחודית לטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי", זאת ללא הכשרה מקצועית או רפואית רלוונטית כלשהי.

יצוין, כי לפני כשמונה חודשים הושג הסדר טיעון בין הצדדים, שהעמיד את עונשה של הגננת על תשעה חודשי מאסר בלבד, אך היום השופט ביטל את ההסדר ונימק: "לאחר שבחנתי בקפידה את שלל השיקולים ופסיקת בית המשפט העליון בהקשר דומה, באתי למסקנה שונה במקרה מיוחד וחריג זה".

"יש להטיל על הנאשמת ענישה מחמירה יותר, מאחר והיא ביצעה מעשים חמורים, מזעזעים ומעוררי חלחלה", הוסיף השופט מנשה מזרחי מבית משפט השלום ברמלה.

גננת שנחשדה בהתעללות. אילוסטרציה (ארכיון כיכר השבת)

מנגד, סנגורה של הגננת המטפלת, עו"ד רועי בראונר, אמר בשיחה ל'כיכר השבת', כי "באופן חריג סטה בית המשפט מהסדר הטיעון בין הצדדים, בניגוד להלכה של בית המשפט העליון בדבר כיבוד הסדרי טיעון".

"במהלך המשפט הוכח, כי המעשים שנעשו על ידי מרשתי נעשו במטרה להיטיב עם הקטינים, ושורה ארוכה של עדים העידו - בכלל זה הורים של קטינים - כי המעשים אכן היטיבו עמם".

לדברי הפרקליט, "בפני בית המשפט הובאו ראיות כי הטיפול אינו שונה מהותית, מטיפול רפואי שמוכר בעולם הרפואה. משכך, גם הפרקליטות השכילה לבקש במקרה מיוחד זה עונש של עבודות שירות".

"בית המשפט הנכבד טעה, בכך שהשווה בין מקרה זה ובין מקרים של גננות מתעללות, שהתעללו בקטינים ממניעי רשע צרוף. אנו נלמד את גזר הדין, נערער עליו ונקווה שערכאת הערעור תעמיד את העונש כפי שהוסכם בין הצדדים", סיים בראונר, עורך דינה של הגננת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר