וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת

הסבר מרן: למה אסור לישא את בת אחותו?

בסרטון וידאו נדיר שמתפרסם לראשונה ב'כיכר' נראה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, מסביר מדוע אסור לישא את בת אחותו והאם אפשר להקל בנישואין שניים? • צפו (חרדים)

בסרטון וידאו נדיר, שמתפרסם לראשונה ב 'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, מסביר את האיסור לישא את אחותו ומשיב לשאלה האם אפשר להקל בנישואין שניים.

התיעודים הנדירים האחרונים >>

בסרטון שצולם לפני מספר שנים, משוחח תלמידו ומקורבו הגדול, הרה"ג רבי אורי טיגר, עם מרן שר התורה על דעת מרנן החזון איש, אבי הסטייפלר והגר"ש וואזנר בסוגיית של לשאת את בת אחותו - מדוע היום החמירו והאם אפשר להקל בנישואין שניים או בבני זוג עקרים?

התמלול המלא

הרב טיגר: "ב'ארחות רבינו' (חלק א' עמ' רס"ז) כותב שה'חזון איש' וה'קהילות יעקב' היו מחמירים בלישא בת אחותו, הרב שמע על זה?".

מרן הגר"ח: "זה נכון, כן".

מרן שר התורה עם תלמידו הקרוב הרה"ג אורי טיגר

הרב טיגר: "השאלה היא, ב'שבט הלוי' (חלק ט' סי' קס"ו) הרב וואזנר כותב שכל מקום שאפשר להקל בדעת רבי יהודה החסיד, ה'חזון איש' אמר שזה לקולא".

מרן הגר"ח: "זה נכון, אפשר להקל, אבל צריך לדעת מה השאלה".

הרב טיגר: "אז השאלה היא כזאת, אם בת אחותו זה נישואין שניים, אי נמי שהוא או היא עקרים, זה נקרא קולא שאפשר להקל? אפשר להגיד שבכהאי גוונא הוא לא דיבר?,.

מרן הגר"ח מהנהן לשלילה

הרב טיגר: "לא שייך".

מרן הגר"ח: "הם שואלים שבגמרא (סנהדרין עו, ב) כתוב שזה מצוה [לישא בת אחותו], אז איך רבי יהודה החסיד יכול לאסור, ה'חזון איש' אמר שזה לא שום קושיא, הוא אמר שבזמנו הוא רואה שזה יזיק אבל בזמן הגמרא זה היה מצוה".

הרב טיגר: "אז בזמנו זה עד היום שזה עדיין מזיק?".

מרן הגר"ח: "היום זה מזיק, הוא ראה ברוח הקודש שהיום זה יזיק, אבל לא קשה מהגמרא כלום".

הרב טיגר: "אז זה לא קולא להתיר אם הם עקרים או שזה נישואין שניים, זה לא קולא?".

מרן הגר"ח: "לא צריך".

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (69%)

לא (31%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

12
האמרי אמת מגור זיע"א נשא את בת אחותו בזיוו"ש
האמרי אמת
11
התורה היא ניצחת ואז מותר לפי התורה השס ופוסקים שולחן ערוך רמב"ם ורישונים ומספיק לסבל ולהטעות את מרן בפילפולי הבל במארוקו נהגו בעיראק נהגו בתוניס נהגו והכל בסדר שלמה
ללא שם
רק גבר יכול לחשוב שזה דבר סביר. לפי המוסר הנשי הובעי - זה הדבר הכי מחריד ולא מוסרי בעולם. מבחיל.
אוי אתה מגעיל
10
יש לי קרוב אשכנזי שנשא את בת אחותו
שרה
9
אני לא מבינה מה הדיון? מדוע אסור לשאת את בת אחותו? איזו בעיה יש כאן? מאז ומתמיד ידענו שזה מותר!!! משהו יכול להסביר???
חני
בצוואת רבי יהודה החסיד כתב שלא לישא בת אחותו
למדן
זה היה מותר וזה עדיין מותר ואף אחד לא יכול לאסור את זה.
שולמית
8
מעשים בכל יום שנושאים את בת אחותו ובלי שום פקפוק! ורושמים אותם ברבנות.
ערן
7
הרי מאות אלפים בישראל שואפים להנשא לבן אחותם . ההלכה רלבנטית לחיינו בכל שאלה טוב עשה אם נטריח את הציבור בשאלות יותר דוחקות ופחות בפלפול וחידוד.
רלבנטי מאין כמוהו
6
אבל זה לא סותר את החזון איש ויבלחט"א את רי חיים, כי בהיות והטעם הוא רוה"ק, יתכן ולאמרי אמת היתה רוה"ק שהוא יכול לישא, הנידון באדם סתם על דעת עצמו.
האמרי אמת
5
במרוקו נהגו לשאת בת אחות ולא שמענו שזה מזיק הביאו ילדים באים והכל בסדר ודי לנפח כל הזמן על מרן ולהוציא ממנודברים בניגוד להלכה ומסורת ישראל אתם רק מזקים למרן פוסקים הלכה לפי שולחן ערוך ככה נהגנו בכל קהילות ישראל לפי תלמוד ש"ס ופוסקים ולא לפי דברים חריגתים של רבי יהודה החסיד תלמדו בספרי הפוסקים לדור ה
ללא שם
4
בגמרא כתוב שזו מצוה שאדם יתחתן עם בת אחותו ואף מסופר על חכמים שנהגו כך. אך רבי יהודה החסיד שהיה מחכמי אשכנז (ספר חסידים המכיל דברי הלכה ומוסר והנהגות מביא מתורתו) כתב בצוואתו (מופיעה בספר חסידים בתחילתו) כמה וכמה דברים שיש להימנע מהם, והאשכנזים(בעיקר) קיבלו עליהם בדרך כלל את אותן הוראות, וביניהן
לחני (1) - הסבר.
3
לפי הרב עובדיה יוסף לא רק שזה מותר מדובר אפילו במצווה להתחתן עם בת אחותו. אצל האשכנזים-לפי מה שראינו כאן כתוב שלא. מאה אחוז.
אצל ספרדים..
2
מכול הנשים בעולם...להתחתן עם בת אחותו...
מיכל
1
שאלה: אם הגמרה כותבת שזו מצווה, יתכן אחרון , גדול ככל שיהיה, שיאמר שהשתנה המציאות ברוח הקודש? (השאלה לא לקנטר חלילה, להבין)
ללא שם
ריה"ח הוא ראשון, לא אחרון
ר' יהודה החסיד

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות חרדים: