מתקפה משולבת. צפו

בכירי המפלגות החרדיות: "אנחנו לא סובלים שחושבים שאנחנו טיפשים"

במשכן הכנסת, מול המצלמות, פתחו יו"ר ש"ס דרעי ובכירי יהדות התורה גפני וליצמן, במתקפה משולבת על בנט שחבר לשמאל, והביעו את תמיכתם העיקשת בנתניהו • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד באייר תשפ"א | 06.05.21
(צילום: ערוץ כנסת. תמונות: כיכר השבת)

במשכן הכנסת בירושלים, נמסרה הערב (חמישי) הצהרה לוחמנית, משותפת, מפי בכירי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, עם התייחסות לדרמה הפוליטית המתפתחת, שעלולה להסתיים בממשלה עם לפיד וליברמן.

שלושת הפוליטיקאים הוותיקים, דרעי, גפני וליצמן, הביעו את תמיכתם הנחרצת ביו"ר הליכוד נתניהו, שהשבוע הפסיד את מנדט הרכבת הממשלה, אך בעיקר פתחו במתקפה משולבת על יו"ר 'ימינה' בנט, שחותר לממשלה עם השמאל.

את ההצהרה המשותפת פתח דרעי באסון מירון, כשאמר: "הלילה ימלאו שבעה ימים לאסון הנורא והקשה. השתדלנו לנחם אצל 43 המשפחות. הדבר המדהים שראינו שם זו האמונה, האחדות. המסר שלהם היה: תעשו שהאהבה שאנחנו מגלים - תימשך. שלא נחזור לשיח השנאה אחרי שהקרבנו את הקורבנות. האסון הזה חייב להיחקר, והוא נחקר. כמובן נשתף פעולה. נקבל מסקנות וניישם".

"החלטנו לצאת בהצהרה משותפת", עבר יו"ר ש"ס לנושא שלשמו הם התכנסו. "חודש שלם עשינו הכל כדי להקים ממשלת ימין כפי שהבטחנו לבוחרים. עשינו כל מאמץ, לא חיפשנו כסאות, לא ביקשנו תפקידים. ויתרנו אפילו. הסכמנו לתת לבנט את הבכורה כדי ש'ימינה' אכן תוכל להצטרף. ישבתי עם בנט במשך שעות. המון שיחות. שוכנעתי שאכן הוא רוצה ממשלת ימין. אני אומר בוודאות: נפתלי ו'ימינה' היו באים איתנו עם הגוש, היינו מגיעים ל-61 ויותר. כל מה שהיה חסר - זו הסכמה. היתה טיוטת הסכם, אבל לצערי נפתלי לא עשה את זה".

על ממשלת לפיד-בנט אמר דרעי: "מדובר בממשלת שמאל, גם אם נפתלי יעמוד בראשה. אנחנו חרדים מאוד שאביגדור ליברמן, הרודף הגדול ביותר של היהדות החרדית והדת, יהיה שר האוצר. כשמרצ והעבודה ואחרים ברשימה שלהם, ויש עתיד, הם למעשה הרוב בממשלה הזו. אנחנו חרדים וחוששים מאוד".

"אנחנו חרדים מה יקרה לעולם התורה, להתיישבות", המשיך דרעי, ועבר לפנייה ישירה: "אני פונה אליך נפתלי. הגענו להסכם כמעט חתום. יש 28 ימים, זה לא יביא לבחירות, ממשלת ימין יכולה לקום - ברגע שיידעו שאין אופציה לממשלת שמאל. אני יודע שיש דם רע באמצע, אבל אתה יודע שאנחנו לא צד. אל תעשו נתק בין החרדים למה שאתם מייצגים".

יו"ר יהדות התורה משה גפני פתח ואמר: "הציבור החרדי יודע לנצח, ולא להתגאות. אנחנו יודעים להפסיד, ולא להתייאש. אבל אנחנו לא סובלים שחושבים שאנחנו טיפשים. יושב בנט ומנהל מו"מ עם לפיד כדי לעשות ממשלה שהיא ממשלת שנאה, שזו ממשלה אנטי דתית. והוא ושקד באים ואומרים שהפכו אבן על אבן כדי להקים ממשלת ימין".

"למה אתם עובדים עלינו?", שאג גפני, והמשיך: "הוא עשה לנו את זה כבר פעם אחת, הוא ושקד שהלכו עם לפיד. מה עשיתם? אנחנו לא מבינים מה התכוונתם עכשיו? זו הולכת להיות ממשלה אנטי ארץ ישראל. הטפתם לי מוסר על ארץ ישראל, ומה תעשה הממשלה הזה? מה יעשה הורוביץ? מה תעשה מיכאלי? ישמרו על ארץ ישראל? זו הולכת להיות ממשלה אנטי דתית. אני יסמוך על בנט?".

יו"ר יהדות התורה חתם בטון חמור: "תבוא בנט ותגיד אני שונא את נתניהו, והוא שונא אותי. אבל יש דברים יותר חשובים! ארץ ישראל, תורת ישראל! מה תגידו ביום הדין?!".

עמיתו, השר יעקב ליצמן, אמר: "אנחנו ננתק, כולנו, קשר עם בנט. ואני גם אומר לתקשורת: אף אחד מאיתנו לא פגש אותו (למו"מ על הקמת ממשלה עם לפיד. י.כ.). לא במסעדות ולא בדירות. הכל ספינים. מה שאתה עושה, נפתלי בנט, זה נתק עם הציבור החרדי".

ברקע ההצהרה: הדיווחים במספר כלי תקשורת, כי החרדים עשויים להצטרף בהמשך, או לתמוך מבחוץ, בממשלה זו שבראשות יו"ר 'ימינה' בנט ויו"ר 'יש עתיד' לפיד, ברוטציה.

מוקדם יותר הערב פתח ראש הממשלה נתניהו במתקפה בוטה נגד בנט, בפתח ישיבת סיעת הליכוד, משום שלטענתו "הוא עסוק מזה זמן בלהפוך כל אבן כדי להקים ממשלת שמאל".

גם מפגש משותף בין נתניהו לבכירים החרדים התקיימה היום, כזכור, במעונו של הראשון ב'בלפור', כדי לחזק את מה שנותר מ'בלוק הימין'.

צפו בדברים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר