"איפה האחריות שלכם?"

שיחה טעונה בין ראשי הסיעות החרדיות לעיתונאים חרדים

ראשי הסיעות החרדיות, משה גפני, אריה דרעי ויעקב ליצמן קיימו מפגש עם מו"לים ועורכים מהתקשורת החרדית, לקראת הקמת הממשלה, אך מהר מאוד השיחה הפכה לטעונה (בארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
ליצמן, גפני ודרעי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראשי הסיעות החרדיות, משה גפני, אריה דרעי ויעקב ליצמן קיימו בצהריים (רביעי) מפגש עם מו"לים ועורכים מהתקשורת החרדית בכדי לבקש שיתוף פעולה לקראת הקמת הממשלה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד.

זמן קצר לאחר שהחלה הישיבה, היא הפכה לטעונה עם דרישת שלושת הנציגים החרדים שלא לאפשר לחברי הכנסת של 'ימינה' להתראיין בתקשורת החרדית.

אריה דרעי זעם על רדיו 'קול ברמה', שם התראיין הבוקר ח"כ מתן כהנא, המיועד לתפקיד השר לשירותי דת בממשלה החדשה. דרעי טען שהריאיון היה מלטף, אך נציגים מהרדיו השיבו כי יש להם צרכים למלא תוכניות אקטואליה: "כשאתם לא מתראיינים, אנחנו מביאים נציגים אחרים".

בהמשך, הוסיף אחד הנוכחים בחדר: "אני לא אשם שהריאיון כולו לא נכנס בסמס אחד".

הח"כים נגד בנט, אמש (צילום: ערוץ כנסת)

ראשי הסיעות החרדיות המשיכו בדבריהם שאין לראיין את נציגי 'ימינה', אך ציינו כי לדעתם "אם כבר חייבים לראיין, אז לתקוף ולתקוף".

אנשי התקשורת החרדית זעמו על שלושת ראשי המפלגות וטענו: "לא ייתכן שבזמן שאתם בקואליציה - אנחנו צריכים לרדוף אחריכם, להתחנן לראיונות בזמן שאתם קופצים מאולפן לאולפן בתקשורת החילונית".

דרעי השיב להם: "יש לכם טענות צודקות, אבל איפה האחריות שלכם? אתם לא חלק מהחברה החרדית?".

אחד המשתתפים אמר לנציגים החרדים: "עוד לא ראינו גזרות, לא ראינו כלום, אין פעולה נגד החרדים, זה הזמן לתקוף בכל העוצמה?".

בהמשך אחד מנציגי התקשורת העיר לשר יעקב ליצמן: "זו לא הגזמה להתבטא על נפתלי בנט שהוא רפורמי?", וליצמן השיב: "אני מכיר אותו, הוא הרבה יותר גרוע".

העיתונאים לא קיבלו את ההסברים והקשו: "למה לתקוף במילים אישיות? למה זה עוזר? יש לכם 'בשר'? תצעקו, למה סתם לכלוך אישי? את האברך מישיבת מיר זה לא מעניין". הפוליטיקאים השיבו כי "בקרוב נקים צוות הסברה משותף".

כמו כן, ראשי הסיעות החרדיות ביקשו מנציגי התקשורת: "אל תגידו שהממשלה לא תחזיק מעמד, גם אם זה נכון, זה מקרר את הציבור, אסור שהציבור יחשוב שהממשלה לא תחזיק מעמד".

לקראת סיום המפגש שאל אחד מאנשי התקשורת מדוע הנציגים יורים רק לעבר בנט ולא מזכירים את בצלאל סמוטריץ' שסרב לשבת בממשלה שתשען על מנסור עבאס. גפני טען שהוא הרבה לתקוף ודרעי העיר: "בסוף סמוטריץ' מקשיב לרבנים, בנט לא. ובנוסף אנחנו הולכים לשבת לצידו באופוזיציה, צריכים לשתף פעולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר