רפורמת הכשרות

גפני: "כהנא וליברמן רוצים למחוק כל זיק של יהדות"

חברי הכנסת החרדים מגיבים בחריפות לרפורמת הכשרות של השר מתן כהנא, רפורמה הסוגרת את מערך הכשרות של הרבנות: "מונעים מהאזרחים היהודים לאכול כשר" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני וליצמן באולפן 'כיכר' (צילום: כיכר השבת)

"ליברמן וכהנא רוצים להפוך את מדינת ישראל למדינה ככל המדינות בעולם, למחוק כל זיק של יהדות, ולמנוע מהאזרחים היהודים לאכול כשר", כך הגיב בחריפות יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני לרפורמת הכשרות של השר לשירותי דת מתן כהנא.

לכל הפרטים על רפורמת הכשרות של השר כהנא, לחצו כאן

לדברי גפני: "בהמשך למדיניות האנטי דתית של הממשלה הרעה הזאת, הם רוצים לחסל את מערך הכשרות בישראל. נעשה הכל להעביר אותם כמה שיותר מהר מן העולם ולהחזיר את הממשלה היהודית והדמוקרטית".

יו״ר ש"ס אריה דרעי אמר בתגובה לרפורמת כהנא בנט וקריב: "היום הוסרה המסכה מעל ממשלת בנט כהנא וקריב"

"רפורמת הכשרות של כהנא כהמשך ישיר לרפורמות בדייני ישראל בגיורים בכשרות בשמירת השבת בפרהסיה ובזהות היהודית של המדינה חותרת לקידום מדינת כל אזרחיה וריסוק הזהות היהודית של המדינה".

"אין ספק לצערנו שהמטרה המרכזית שלהם היא הכרה בגופי כשרות רפורמים. שום שיקול כלכלי אין בתהליך רק יצר הרס והשחתה. נתנגד בכל תוקף לתהליך ההרסני הזה שפוגע ברוב אזרחי ישראל המסורתיים שומרי הכשרות.

מי יגלה עפר מעיניך מרן הראי״ה קוק זצ״ל לראות מה שבנט כהנא וקריב מחוללים למוסד הרבנות הראשית לישראל מאה שנים אחרי שייסדת אותו", אמר דרעי.

ח"כ יעקב ליצמן תקף: "מסע ההרס של ליברמן-בנט-לפיד-סער נגד מסורת ישראל, עולם התורה והיהדות, ממשיך בכל העוצמה. 'מהפיכת הכשרות' של איווט ומתן כהנא היא פגיעה אנושה במליוני אזרחים, חרדים, דתיים ומסורתיים, המעוניינים בשמירת כשרות כהלכתה, מה שיוביל לעקירת הכשרות מישראל, בניגוד לעמדת הרבנות הראשית ובניגוד לדעת ההלכה".

לדבריו: "זוכרים את ההתחייבות של בנט ל'ווטו של ימינה בנושאי דת'? זוכרים את ההבטחות שלו על סיכום עם ליברמן 'שלא ייפגע בדת ובאוכלוסיה מסויימת'? כל אלה מתגלים כשקרים והונאה. לא רק שימינה אינה עוצרת את השתוללות איווט, אלא מתן כהנא שותף מלא לחיסול מערכות הדת וקדשי ישראל, מה שלא נעשה כאן עשרות שנים".

ליצמן הוסיף: "לממשלה הרפורמית הזו אין קווים אדומים. אנו נפעל בכל דרך להחליפה ולמנוע המשך צעדי ההרס כלפי הציביון היהודי של המדינה".

ח"כ אורי מקלב הגיב: "זה שגופים פרטיים ולא רבניים יעניקו כשרות על פי סטנדרטים אחידים - זה לא רפורמה אלא עקירת הכשרות. בניסיון להגיד 'כשר אני' הם הופכים את עולם הכשרות למשהו טכני וכלכלי ולא הלכתי ומסורתי.

לדבריו: "הניסיון להפריט את עולם הכשרות היא כמו הפרטת מערכת המשפט והבריאות לפי סטנדרטים. ובעצם לבטל את הכשרות לגמרי. זה רמיסת הכשרות מבלי שום דבר הלכתי מאחוריהם

"אנו נעשה הכל כדי שאנשים שהם צרכני הכשרות שאינם רוצים כשרות מזויפת שאין בה ממש ידעו כי מדובר בזריית חול בעיני הציבור ואחיזת עיניים - אין כשרות ללא הרבנות וההלכה המסורה".

ח"כ משה ארבל (ש"ס) אמר בתגובה: "אני קורא למפלגות העבודה ומרצ להתעורר ולהתנגד לרפורמה של כהנא אשר מקדשת מדיניות כלכלית קפיטליסטית המקדמת הפרטת שירות ממשלתי והעסקה פוגענית של משגיחי הכשרות באמצעות חברות קבלן. מכרתם את ערכי הסוציאליזם לליברמן ובנט. אתם עלי תאנה חברים, התעוררו".

ח"כ יעקב אשר הגיב: "לא חאן אל אחמר, לא מחדל נתב"ג, לא חל"ת למובטלים, מתן כהנא מצא את האתגר הדחוף ביותר: חיסול הרה"ר שנוסדה על ידי הפועל המזרחי. את הקופון יגזרו כמה יזמים כלכליים ששווה יהיה לבדוק את הקשר שלהם ליוזמה "הנפלאה" של כהנא".

יו״ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, הגיב: "בנט את כהנא מתחרים בינהם מי יהיה חתום בספרי היסטוריה על הרס וחורבן של מערך הכשרות במדינת היהודים. פתיחת הבזאר של גופים בעלי אינסטרים עסקיים שיעניקו כשרות, תגרום לכאוס ואנרכיה בתחום".

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) הגיב: "הונאת הכשרות של השר כהנא ניראת שנוצרה במפעלי ארגון 'צהר', בתיבול רפורמי. הופכת את הכשרות לבדיחה. תוכנית זו מביאה לפירוק מוחלט של המושג כשרות. גם שונאי הדת הנועזים ביותר לא העזו לפגוע בסממנים היהודים ובשמירת המצוות כפי שעושה ממשלה זו במסווה צדקני של "רפורמות בכשרות". אני מציע שנעביר את הרבנות. למשרד הכלכלה. מתן תתעורר המדינה היא מדינה יהודית. יהדות יש אחת".

מנגד, שר האוצר אביגדור ליברמן, שיבח את המהלך ואמר: "יצירת תחרות בשווקים השונים היא אבן יסוד אותה אני מקדם במספר תחומים. גם בתחום הכשרות, המשפיע ישירות על עלות המזון ויוקר המחיה בישראל, יש הכרח להביא לשינוי מהותי לביטול המונופול הקיים היום.

"צעד זה יביא בראש ובראשונה לשיפור השירות לאזרחי מדינת ישראל, מכלל הזרמים, וכן יביא להוזלת מחירים. אני מודה לשר לשירותי דת, מתן כהנא, על גיבוש החלטה משותפת שתביא לשינוי שישפיע על אזרחי מדינת ישראל כבר בשנה הקרובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר