"כפייה חינוכית"

העירייה להורים: מבנה חדש לבית הספר? רק אם תהיו בממ"ח

הורי תלמידות בי"ס "בנות יעל" בחולון טוענות לכפייה: המבנה הנוכחי בו למדו לא עומד בתקני משרד הבריאות, אך עיריית חולון לא מאשרת מעבר למבנה החדש - עד שההורים יאשרו ללמוד במסגרת ממ"ח (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בית ספר חילוני סמוך (צילום: הורי התלמידים)

פרסום ראשון: הורי תלמידות בי"ס "בנות יעל" בחולון, המנוהל בידי רשת בני יוסף, מתכננים מחר (שלישי) מחאה נגד ראש העירייה, מוטי ששון.

הסיבה למחאה היא ויכוח סביב השאלה היכן ילמדו התלמידות בשנה הקרובה: המבנה בו למדו הבנות בשנה שעברה כבר לא עומד בתנאי משרד הבריאות, והעירייה הקימה מבנה חדש, שלטענת המשפחות אמור היה לשמש את התלמידות במסגרת הקיימת.

כעת, לטענתם, ראש העירייה מתנה את קבלת המבנה בהתנתקות מרשת "בני יוסף" - ומעבר לרשת הממ"ח. ברקע תנאי זה, ההורים מסרבים לשתף פעולה וטוענים כי מדובר בכפייה.

תיעוד המלמד על ההזנחה בבית הספר החרדי

בתמונות שהגיעו לידי 'כיכר השבת' ניתן לראות את רמת בתי הספר בעיר - ולעומת זאת את רמת המבנה הנוכחי בו לומדות חניכות "בנות יעל".

ועד ההורים מסר: "העוול זועק לשמים. איננו מתכוונים לוותר, ובאין מענה ניאלץ לקיים את הלימודים בבניין העירייה. ראש העיר לא יוכל להתעלם ממאות בנות תושבות העיר".

אלעד צדיקוב, מנכ"ל ארגון "אופק ישראל" המנסה לטפל בסוגייה, אמר: "לכל קהילת הורים קיימת הזכות הטבעית לחנך את ילדיהם במסגרת תורנית בה הם בוחרים. כפיית ממ"ח על קהילה שאיננה מעוניינת בכך עומדת בניגוד להסכמות הפנים משרדיות במשרד החינוך. הגיעה השעה שערים הטרוגניות בישראל יכבדו את כלל תלמידיהם, כולל בני החברה החרדית. זוהי התערבות פסולה, כוחנית ובלתי לגיטימית - שאף ראש רשות בישראל מעולם לא הוביל שכמותה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה לפניית 'כיכר השבת': "בית הספר החדש נבנה ע"י עיריית חולון, שאף מימנה את הבנייה עם משרד החינוך. תוכנית האב העירונית לחינוך חרדי הגדירה כי בית הספר ינוהל על ידי מינהל החינוך העירוני, בדומה לבית הספר החרדי העל-יסודי לבנות 'לווית חן', שזוכה להצלחה רבה. בית הספר החדש יועד לתלמידות בגיל יסודי מאיחוד מוסדות החינוך של הרב שעשוע, הרב ורון ואחרים, אולם, לצערנו, מוסדות חינוך אלה דורשים להעביר את הניהול לרשת החינוך של ש"ס - שלא השתתפה כלל במימון בניית בית הספר - וזאת למרות שמדובר בנכס עירוני. צר לנו כי בשל דרישתם זו, הם מונעים מהתלמידות ללמוד במבנה חדש ומודרני, ובסביבת לימודים איכותית ונעימה".

בתוך כך, ח"כ אורי מקלב אמר היום בוועדת החינוך: "אנחנו לא משתפים פעולה עם המחוז החרדי, כל מה שהם רוצים זה לחסל את החינוך העצמאי, אנחנו לא יכולים לשתף פעולה עם דבר כזה. אנחנו לא מפריעים למי שרוצה ללכת לשם אבל כל המערכת הזו של המחוז החרדי נועדה להפסיק את מוסדות המוכר שאינו רשמי וברגע שהם יכריזו אחרת אנחנו נשתף פעולה".

מקלב תקף את הצע"ח שהגיש יו"ר ועדת הכספים ח"כ קושניר להקמת זרם חינוכי חדש לציבור החרדי ואמר, "מצד אחד יו"ר המפלגה שלו ליברמן אומר שהילדים שלנו לא יודעים לוח הכפל וילדים של חברי כנסת מהמפלגה שלו לומדים במוסדות של החינוך העצמאי. במקום שיו"ר ועדת הכספים ידאג לנשים הרות לחל"ת ועוד הוא מתעסק בדברים אלו, במקום לדואג לתחלואי מערכת החינוך הכללית הוא מנסה לחסל את המוכר שאינו רשמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר