"הטייס נגד הרבנים"

הראשון לציון נגד שר הדתות: 'חוצפה, איזה חורבן הוא יביא'

הראש"ל הגר"י יוסף במתקפה חריפה נגד השר מתן כהנא בשל רפורמת הכשרות: "הוא עושה את זה כדי למצוא חן בעיני דוד סתיו. מי יודע איזה חורבן זה יביא. הטייס הזה ממשיך לטוס, חוצפה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דר וסוחרת)

הראש"ל הגר"י יוסף במתקפה חריפה נגד השר מתן כהנא בשל רפורמת הכשרות: "הוא עושה את זה כדי למצוא חן בעיני דוד סתיו. מי יודע איזה חורבן זה יביא. הטייס הזה ממשיך לטוס, איזו חוצפה". צפו בדברים.

"היום", פתח הראש"ל את דבריו בשיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים': "החוק של הכשרות החדש שהם עשו, היום ונורא. היום הרבנות הראשית מפקחת, יש לנו משגיח כשרות בכל, יש מחלקת הונאה בכשרות. יש אפשרות לתת קנסות, זו מחלקה מאוד פעילה. אחד הראשים של המחלקה הזאת פעם קיבלת מכות, אחרי שתפס מישהו ששיקר".

"היום, כשפתחו את הנושא הזה, יודעים מה זה בישולי גוים? רוצים לתת כשרות לחנויות שפתוחות בשבת, אוי ואבוי, זה פרצה חמורה ביותר, איך אתה יכול לסמוך?

"רוצים להביא נשים שיהיו משגיחות כשרות, איך אפשר? אשה חילוניה, לא דתייה. גם דתייה, זה צניעות בעם ישראל? איפה הצניעות? בפרט שמביאים נשים מהבא ליד. גם בצבא יביאו כל מיני נשים שלא דתיות, הן נאמנות".

הראשון לציון יצא למתקפה על השר מתן כהנא: "הפרצה הזאת שכל אחד יכול לתת כשרות - את זה עושה שר הדתות בכדי למצוא חן בעיני דוד סתיו, זה שמרן אמר עליו שאין בו יראת שמים.

"שימו לב, מרן אף פעם לא דיבר על רב עיר במילים כאלו קשות, מרן פעם דיבר על איזה רב עיר, אמר עליו שהוא רשע? אמר עליו שאין לו יראת שמיים? שהוא מסוכן ליהדות? מעולם. הרב כיבד, אך פה לא. הרב הוריד את הכפפות".

"מי יודע איזה חורבן זה יביא", הזהיר הראשון לציון: "פה אנחנו מכריזים לכל הציבור היקר: תזהרו, לא לסמוך על כל הכשר והכשר. רק הכשרים טובים, מרבני ערים שהם טובים. יש רבני ערים טובים כמו הרב יצחק לוי. אני מזהיר את הציבור: לא לסמוך על כל מיני הכשרים שזה חורבן גדול מה שהם רוצים לעשות".

"הטייס הזה בא, הוא ממשיך לטוס, עושה דברים, איזו חוצפה, איזה חוסר דרך ארץ. איפה ראינו דבר כזה שיעשו דברים נגד הרבנים הראשיים".

הרב הראשי הדגיש כי מדובר במאבק משותף עם הרב הראשי האשכנזי הגאון רבי דוד לאו: "לא רק אני מתנגד, גם עמיתי האשכנזי גם הוא מתנגד בדבר הזה הוא נפגש איתו והוא מתחרט, הוא טעה בשבילו, הוא חשב יכול להשפיע עליו. אבל אי אפשר להשפיע, הוא בא עם אג'נדה , הכל כדי למצוא חן בעיני הרב של שוהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר