הרחפן תיעד את הסכנה

בניסיון לתפוס את האוטובוס: הילדים חצו את הכביש בריצה

ילדים שהמתינו לאוטובוס באחת התחנות באלעד, הבחינו כי הוא לא עוצר בתחנה ומיהרו - תוך חציה מסוכנת של הכביש, בריצה מהירה, אל התחנה הבאה שברחוב המקביל; ומה שם קרה? • צפו (בארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ "הרחפן של אלעד" ביוטיוב)

תיעוד מטריד במיוחד מהעיר החרדית אלעד: קבוצת ילדים שהמתינה בצהרי יום שני לאוטובוס באחת התחנות בחלק העליון של העיר, ברחוב הרי"ף, הבחינה כי האוטובוס, קו 6 של חברת 'קווים', לא עוצר בתחנה ומיהרה - תוך חציה מסוכנת של הכביש, אל התחנה הבאה.

הילדים, "חתכו" את הדרך בריצה מסוכנת דרך גינה קטנה, בכדי לקצר את זמן ההגעה אל התחנה הבאה, ברחוב המקביל, רחוב שמעון בן שטח, וגם ברחוב הזה הם נראים חוצים בצורה מסוכנת את הכביש.

אלא, שגם בתחנה זו - האוטובוס עליו הם היו מעוניינים לעלות, נראה חולף על פני התחנה ולא עוצר.

כל הדרמה הזו שנמשכה פחות מדקה, תועדה מהאוויר באמצעות רחפן, שעסק במקרה בצילום באזור. בחסדי שמים היא הסתיימה בשלום אך היא ממחישה את הסכנה העצומה בכבישים.

העברנו את התיעוד לעיריית אלעד, והמטה לזהירות בדרכים פנה בתוך דקות ספורות לכלל מוסדות החינוך בעיר כדי לידע אותם על הסכנה ולהגביר את המודעות בקרב התלמידים.

במכתב שנשלח כאמור לכלל מנהלי המוסדות בעיר נאמר כי התקבל מדוברות העירייה תיעוד של תלמידים שהפסידו את האוטובוס וניסו לפגוש בו בתחנה שאחרי. "התיעוד מעיד שיש לנו צורך גדול בחינוך לבטיחות בדרכים", נכתב.

"כידוע, עיריית אלעד מבצעת התאמת תשתיות באופן שיאפשר הליכה ונסיעה בטוחה ברחבי העיר וביניהם ביצוע מעגלי תנועה, מעברי חצייה, פסי האטה ועוד, יחד עם זאת מבוצעת הסברה בתקופת החופשות והחגים במטרה להטמיע ככל הניתן את הנושא החשוב – 'בטיחות בדרכים'

"אנו פונים אליכם מנהלי המוסדות לעזור לנו בשליחות של 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם'. עזרו לנו למנוע את האסון הבא, הבוקר ב"ה הסתיים ללא כל אסון, אבל מי שמתעמק בסרטון מבין את חומרת המצב שהיא יכולה לקרות בכל רגע נתון בגלל חוסר בחינוך ומודעות".

מנהלים שטרם קיים אצלם רכז/ת זה"ב, התבקש לפנות למטה ולהיעזר בגיוס והכשרת רכז. כמו כן, צוין במכתב כי לרשות המנהלים עומד ציוד הפעלה ואמצעי למידה במרכז ההדרכה לבטיחות בדרכים.

מחברת 'קווים' נמסר ל'כיכר השבת': "במועדי תחילת וסיום הלימודים, בעיר אלעד, מורגשים עומסי נוסעים – תלמידים.

"על אף שהתדירות של קו 6 גבוהה, קיימים מצבים נקודתיים בהם קיבולת האוטובוסים אינה מספקת ועל התלמידים להמתין לאוטובוס הבא.

"נבקש לנצל הזדמנות זו ולבקש להימנע מריצה בצידי האוטובוס. מדובר בסכנה לבטיחות הולכי הרגל הילדים והנוסעים באוטובוס.

"החברה נמצאת בקשר עם עיריית אלעד על מנת להסביר נושא זה לתלמידים ופועלת באופן שוטף עם משרד התחבורה על מנת לבחון תוספות שירות שלמיטב ידיעת החברה מתוכננות בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר